הפקדת כספי קריפטו בבנק – הכנת דוח בדיקה

בתקופה האחרונה לצורך קבלת כספים בחשבון הלקוח בבנק, שמקורם במטבעות וירטואליים, הבנקים התחילו לדרוש דוח בדיקה שנערך על ידי גורם חיצוני מומחה.
לצורך הכנת הדוח, המומחה (רואי חשבון או עורך דין) חייב להיות בקיא בהוראות הדין בישראל לעניין חוקיות הפעילות במטבעות וירטואליים והמגבלות החלות על פעילות במטבעות אלה מכוח חוק איסור הלבנת הון, התש"ס-2000 והצווים ו/או ההנחיות מכוחו. למשרדנו ניסיון עשיר בהכנת הדוחות מומחה בתחום הלבנת הון או/ו מטבעות וירטואליים, ואנחנו מספקים שירות בהכנת הדוחות הנ"ל עבור כל הבנקים בישראל.

 

הבדיקות שאנחנו מבצעים לצורך הכנת הדוח:

1. בדיקת מקור הכספים והמטבעות.
– במידה והמטבעות התקבלו כתגמול בגין כרייה – זיהוי מקור הכספים למימון פעילות הכרייה – תיאום לתמורה שהתקבלה.
– במקרה בו הנתבעות התקבלו במסגרת הנפקה זיהוי מקור הכספים של הלקוח לצרכי הנפקה והתאמה לתמורה שהתקבלה.
2. בדיקת סוגי המטבעות בהם ביצע הלקוח עסקאות, מהן נובעים הכספים.
3. בדיקת פירוט התנועות בארנק/י הלקוח ואת מקור הכספים. בדיקת שווי של המטבעות שנרכשו ושווי הנוכחי של המטבעות בארנק/י הלקוח.
4. בדיקה האם העסקאות נעשו במחירי שוק במועד ביצוען.
5. בדיקת תנועות בארנק/י הלקוח ואת זהות הצדדים הנגדיים מולם בוצעו העסקאות, פעולות רכישה / מכירה / המראה של המטבעות.
6. הקיום התאמה ודיווחים לרשויות מס (במידה והיה).
7. התאמה או/ו העדר סטייה חריגה בין כמות המטבעות הווירטואליים שהועברו לכתובת הארנק הווירטואלי, שמסר הלקוח, לבין שווי הכספי שהועבר מחשבון המקור לטובת רכישת המטבעות הווירטואליים (סטייה של עד 5% לא תחשב כי חריגה).
8. בדיקת מקור הכספים, שמבוקשת עברתם לחשבון, העדר קשר ישיר או עקיפין לפעילות שביצע הלקוח במטבעות וירטואליים המוגדרים מטבעות " מגבירי אנונימיות" או כאלה עברו תהליכים טכנולוגיים שנועדו להגביר אנונימיות או להקשות על זיהוי מקור המטבע ונתיבו (ערבול, מיקסר וכו').

חשוב להבין שדרישות הבנקים, כמו מילוי דוח על ידי מומחה למטבעות קריפטו, נובעים לא מתוך רצון הבנק להקשות על הלקוחות שלו. הבנקים בישראל כן מעוניינים לקבל כספים לחשבונם (ולא לבנק אחר), איך הרצון הזה מתנגש בהיבטים נוספים, הכרוכים בעניין – כמו איסור הלבנת הון, מיסוי, רגולציה ועוד.

בעבר בנקים מסוימים סירבו לקבל כל תשלום שמקורו במטבעות קריפטו, איך עם הזמן, ובעזרת בית המשפט, שמחייב אותם לעשות זאת במקרים מסוימים, חל שינוי במגמה הזאת וכיום, לצורך כך, הבנקים דורשים הוכחות / מסמכים / אישורים / אסמכתאות ודוחות מומחה כדי לאפשר זאת. לכל בנק מדיניות ודרישות משלו, איך הקו המנחה הינו משותף – רצון לקבל את הכספים בצורה בטוחה ובלי לקחת סיכונים מבחינת החוק והרגולציה.

בדיקות נוספות שאנחנו מבצעים לצורך הכנת הדוח עבור בנק, לצורך הפקדת הכספים שמקורם במטבעות וירטואליים:

  • בדיקת גופים העוסקים במתן שירות בנכסים וירטואליים בישראל (כדוגמה פלטפורמת מסחר Bit2c או Bits Of Gold) וקיום רישיון מהממונה על שוק ההון או שפועל מכוח היתר המשך עיסוק שחל על פעילותו צו איסור הלבנת הון.
  • בדיקת גופים העוסקים במתן שירותים בנכסים וירטואליים בחו"ל מכוח רישיון Virtual Currency Business (Bitlicense) של ה- NYDFS או רשום ב-FINCEN כ- Money Services Business (MSB) או גוף שמוכר ובעל מוניטין חיובי בינלאומי בתחום מתן שירותים במטבעות וירטואליים.
  • עסקאות חורגות משמעותית ממחירי השוק כפי שהיו במועד.
  • לבדוק התאמה בין הצהרות הלקוח לבין האסמכתאות שמסר.
  • במידה ולקוח הגיש דיווחים לרשויות המס, יש לבדוק התאמה בין ממצאי בדיקה להצהרות הלקוח.

כמה שהדוח שלכם יהיה יותר מדויק ומפורט, כך יותר מהר הבנק יסכים להעברה / הפקדה של כספי הקריפטו שלכם.

כדי לבדוק גוף פיננסי – האם הוא משקף סיכון נמוך לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, מומלץ לבדוק :

  • איתור רישיון גוף הפיננסי במאגרים ממשלתיים
  • בדיקת הכתובות המשויכות לגוף הפיננסי
  • חשיפה שלהם לפעילות בסיכון גבוה, בהשוואה לגופים בעלי פעילות דומה

מומחה בתחום קריפטו יבדוק את נתיב המטבעות והכספים, עסקאות מול ארנקים או גורמים המצויים ברשימות שחורות או צווי תפיסה מנהליים המפורסמים באתר המט"ל (המטה ללוחמה בטרור).
למשרדנו ידע וניסיון בעריכת דוחות מומחה עבור בנקים בישראל ואנחנו נשמח לעזור גם לכם! שיחת ייעוץ חינם, פנו אלינו!

הפקדת כספי קריפטו בבנק – הכנת דוח בדיקה
הפקדת כספי קריפטו בבנק – הכנת דוח בדיקה
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader