עורך דין לשון הרע

לשון הרע הוא מונח משפטי המתייחס למעשה להצהרה כוזבת על אדם או ישות, הפוגעות בשמו הטוב. בעידן הדיגיטלי, שבו המידע מתפשט במהירות, הפוטנציאל לביטויים שיכולים להיחשב כלשון הרע גדל באופן משמעותי, כך שכל אדם עלול להיפגע מכך מחד או לפגוע ללא כוונה מאידך. עורך דין לשון הרע מסייע להגנה על הזכויות והמוניטין של אנשים וארגונים ולכן יש לפנות אליו בכל מקרה של חשש להוצאת דיבה או פגיעה בשמכם הטוב.

 

איך מוגדרת לשון הרע ואיך היא משפיעה על אנשים שונים?

כאשר אומרים לשון הרע הכוונה היא להצהרות כוזבות כתובות או נאמרות אשר למעשה פוגעות באופי או במוניטין העסקי של האדם. על מנת להיחשב לשון הרע מבחינה משפטית וחוקית, האמירה צריכה להיות שקרית ובעלת פוטנציאל לפגוע בשמו הטוב של התובע.

הגדרה זו יכולה להכליל אמירות שונות ומגוונות ולכן בסופו של דבר על עורך דין לשון הרע יהיה להוכיח כי הנתבע מסר הצהרה כוזבת שפורסמה לצד שלישי וכי האמירה גרמה לתובע נזק. יש לזכור שלשון הרע היא עוולה, כלומר מדובר בעוול אזרחי שניתן לפצותו בפיצוי כספי. 

העניין הרב שיש בתביעות מסוג זה הוא עקב ההשלכות המסוכנות שעלולות לנבוע מכך. ההשלכות של כתיבה או אמירה מסוג זה על חיי האדם ושמו הטוב עלולות להיות קשות, ולהוביל לפגיעה ביחסים האישיים, לאובדן הזדמנויות עבודה ואף להרס כלכלי.

ככל שצומחות הפלטפורמות של המדיה החברתית והפרסומים המקוונים, הצהרות מכפישות יכולות להגיע לקהל עצום תוך שניות, ולהגביר את ההשפעה השלילית שלהן. לא זו בלבד שמכריו או לקוחותיו של האדם נחשפים לדעות או להערות השליליות, אלא קהל גדול ולא מוכר נחשף לכך.

 

מה תפקידו של עורך דין לשון הרע?

עורכי דין לשון הרע הם אנשי מקצוע משפטיים המתמחים בטיפול בתיקים הקשורים בלשון הרע. מטרתם העיקרית היא להגן על המוניטין של לקוחותיהם באמצעות חיפוש סעד משפטי בגין הצהרות כוזבות. לשם כך, עורך דין תביעות דיבה צריך להיות בקיא במורכבות הליטיגציה בנושא זה, בעל ניסיון ומודעות לסיווגים השונים של לשון הרע והאבחנה בין לשון הרע לבין אמירות פוגעניות אשר אינן מסווגות ככאלה.

את ההבחנה בין אמירת לשון הרע לבין אמירה אחרת, תהיה פוגענית עד כמה שתהיה, מבצע עורך דין לשון הרע על בסיס הבנה עמוקה של דיני לשון הרע והגורמים שבתי המשפט שוקלים כאשר הם קובעים אם ההצהרה היא אכן לשון הרע או לאו.

לעורכי דין אלה יש גם ניסיון בעבודה עם התקשורת ופלטפורמות מקוונות כדי להסיר את אותו תוכן משמיץ מדובר. אם אתם סבורים שהושמצתם, חשוב לדבר עם עו"ד לשון הרע בהקדם האפשרי, כדי שהוא יוכל להעריך את המקרה ולייעץ לגבי האפשרויות המשפטיות העומדות על הפרק.

 

השירותים הניתנים על ידי עורך דין לתביעת לשון הרע 

מבין כלל השירותים שמספקים עורכי דין לשון הרע, ניתן לכלול הערכה וייעוץ ראשוניים, ניהול משא ומתן או השגת פשרה לפני המשפט, ליווי וייצוג במשפט עצמו, הסרת פוסטים או כתבות משמיצות. 

  • ייעוץ והערכת המקרה: כאשר מגיעים לפגישה הראשונה, עורך הדין ינסה להעריך את המקרה, לאסוף ראיות ולהעריך את היקף הנזק שנגרם מההצהרות המשמיצות. בפגישה זו ידריך עורך הדין את הלקוח לגבי הפרוצדורות וההליכים שניתן לבצע במקרה הספציפי וינסה להבין את שיעורי ההצלחה הקיימים בתיק.
  • משא ומתן והסדרי קדם משפט: במקרים רבים, עורכי דין לשון הרע שואפים לפתור מחלוקות לפני ההגעה לאולם המשפט. הם ירצו לנהל משא ומתן עם הצד שכנגד, לבקש ביטולים אפשריים ולדרוש התנצלויות או פיצויים בשם לקוחותיהם. עורכי דין מיומנים יכולים לנהל  ביעילות משא ומתן שכזה כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבור לקוחותיהם. כמובן, שכל צעד שכזה דורש את הסכמתו של הלקוח, וסביר להניח שעורך הדין לא יבצע פעולות עצמאיות על דעת עצמו בלבד.
  • ליטיגציה וייצוג בבית המשפט: אם לא ניתן להגיע להסדר, עורך הדין ייצג את הלקוחות בבית המשפט. הוא יציג ראיות, יבדוק עדים ויטען בתיק כדי להגן על המוניטין של לקוחותיו. כאיש מקצוע משפטי הוא ישתמש בידע שלו בחוקי לשון הרע ובתקדימים משפטיים קיימים כדי לבנות תיק חזק ולבקש את פסק הדין שיהיה הטוב ביותר עבור הלקוח, גם מבחינה רגשית וגם מבחינה כלכלית. 
  • השמצה מקוונת ובריונות ברשת: ככל שמתפתחת תרבות המדיה החברתית והפורומים באינטרנט, השמצה מקוונת הפכה לדאגה משמעותית. עורך דין לשון הרע מתמחה גם בטיפול בתיקים הנוגעים לתוכן לשון הרע המתפרסם באינטרנט, ויפעל להסרת פוסטים מזיקים, יזהה מבצעים אנונימיים ויבקש פיצוי על הנזק שנגרם. כדי לפעול בתחום זה, על עורך הדין להיות בעל ניסיון רב בתחום זה ולהיות בעל קשרים רבים. 

 

מי נזקק לשירותיו של עורך דין תביעות לשון הרע ואיך מוצאים אותו? 

בחברה שבה המוניטין עלול להיות מוכתם בקלות על ידי שקר זדוני, עורכי דין לשון הרע פועלים כמגני הצדק והאמת. למעשה הפגיעה במוניטין הינה ממשית וקיימת גם אם השקר לא נאמר בזדון, אלא נאמר כלאחר יד או ללא מחשבה עמוקה על השלכותיו והשפעותיו על אדם זה או אחר.

באמצעות בקשה ודרישה ממי שהיה עסוק בהשמצה להתנצל, למחוק או לפצות באופן כספי את הלקוח, עורך הדין עוזר לשמור על מוניטין לקוחותיו וההוגנות האישית והמקצועית שלהם. בדרך כלל הפניה לעורך הדין תיעשה בבקשה לייעוץ לגבי הזכויות והאפשרויות המשפטיות הקיימות המונחות על השולחן, בקשה לסיוע באיסוף הראיות להוכחת לשון הרע, ניסוח מכתב דרישה לנתבע, הגשת תביעה נגד נתבע, בקשה לניהול משא ומתן לפשרה עם הנתבע או בקשה לייצוג בבית המשפט במהלך המשפט המיועד.

בכל מקרה, כדי למצוא את עורך הדין שיענה על הדרישות השונות ויוכל להוביל להצלחת התיק, בסופו של דבר, יש לבקש בתחילה הפניות מחברים, משפחה או קולגות. כדאי לחפש את אותם עורכי דין שיש להם ניסיון בתיקי לשון הרע ולראיין מספר עורכי דין לפני קבלת החלטה על איש המקצוע איתו תהיו מעוניינים להמשיך את התהליך.

יש לוודא שאתם מרגישים בנוח עם עורך הדין ושאתם סומכים עליו שייצג אתכם. פעמים רבות ניתן לבחור על פי אינטואיציה בלבד וע"פ רמת הכימיה הקיימת עם בעל המקצוע, בדומה לאנשי מקצוע אחרים המעורבים בחיינו. עם זאת, יש לזכור שלשון הרע יכולה להיות בעיה רצינית, אך היא כזו שניתן לטפל בה בעזרת עורך דין מוסמך. אם הושמצתם, אל תהססו לפנות לעזרה משפטית.

 

לסיכום

עורך דין לשון הרע דין ממלא תפקיד קריטי בשמירה על המוניטין של אנשים וארגונים, באמצעות מומחיותו בדיני לשון הרע. החל מהפגישה הראשונה עם עורך הדין הוא יבצע הדרכה מפורטת ויסביר באופן פרטני וספציפי את המורכבות הקיימת בליטיגציה בנושא לשון הרע, ייעץ באופן אסטרטגי ויטפל בסופו של דבר מבחינה משפטית את התיק במטרה לתקן את הנזק שנגרם מההצהרות הכוזבות.

עבודתו של עורך הדין מתרחבת ומשתרעת לכלל סוגי הפלטפורמות הכתובות והמדוברות, לרבות המדיה החברתית על סוגיה השונים, באמצעותה ההשמצות המקוונות והבריונות ברשת הפכו לנושאים נפוצים. לסיוע משפטי אישי ודיסקרטי מטעם עורך דין לשון הרע – צרו קשר עוד היום עם משרד עורכי דין ינובסקי.

עורך דין לשון הרע
עורך דין לשון הרע
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader