10 הכללים שיבטיחו לכם פיצוי מקסימאלי בתביעת תאונת דרכים

תאונת דרכים הינה אירוע טראומתי ביותר – הן בהיבט הפיזי, הן בהיבט הנפשי והן בהיבט הכלכלי. המשמעויות שלה עשויות ללוות את הנפגעים למשך שנים ארוכות, ולהשפיע על חייהם לאין ערוך. לשם כך קבע המחוקק מנגנון חוקי המבטיח פיצויי לנפגעי תאונות הדרכים.

אלא שמימוש מקסימלי של הפיצוי מחייב התנהלות נכונה כבר בזמן אמת. בכדי להקל עליכם את ההליכים, הכנו עבורכם מדריך קצר שיכלול את כללי ה"עשה ואל תעשה" אשר יסייעו לכם במימוש זכויותיכם.

1. החלפת פרטים

לצערנו, רבים מאיתנו מכירים את הסיטואציה הבאה: תאונת דרכים, התנגשות קלה בין שני רכבים. הפגיעות נראות מינוריות אך מפאת הלחץ איננו מצליחים להיזכר מה סדר הפעולות הנכון ואילו פרטים יש לקחת מיתר המעורבים. ואכן, אירוע התאונה מתאפיין בבהלה, בלבול ולעיתים כאוס המקשים על תפקודנו הרגיל. על אף התנאים הקשים החלפת פרטים מלאים וקבלת כלל המידע מהמעורבים עשויה להקל עד מאוד על התנהלות עתידית. הפרטים הרלוונטיים אותם יש לאסוף מהמעורבים:

  • שם ושם משפחה
  • מספר תעודת זהות
  • פרטי התקשרות – טלפון ודוא"ל.
  • פרטי הרכב
  • מספר פוליסת הביטוח ופרטי המבטח

2. עדים

חלק משמעותי וחשוב לא פחות הינו איסוף פרטים מעדים רלוונטיים. לרוב תאונות הדרכים מתרחשות נגד עיניים של עדים. עדותם של אלו והצהרותיהם לגבי אופן ההתרחשות חשובה מאוד לכל הליך משפטי שיתקיים בהמשך. אם כן, ככל שהיו עדים לאירוע יש לאסוף גם מהם את פרטים האישיים ליצירת קשר.

 

3.  תרשומת אישית

פעמים רבות קיימת מחלוקת עובדתית בין הצדדים. בכדי שתוכלו להיות בטוחים בפרטי המקרה אנו ממליצים, ככל שניתן בנסיבות, לערוך תרשומת אישית של פרטי התאונה מיד לאחריה וכשהזיכרון עוד "חי". אין טוב ממראה עיניים ולכן צילום זירת התאונה, הרכבים המעורבים ונזקיהם וכן אי אלו נזקי גוף שנגרמו מומלץ.

צילומים אלו יסיעו בהמשך לביסוס טענותיכם ויאפשרו להציג פגיעות שבשל מאוחר יותר יתוקנו / ירפאו.

 

4. הודאה

ככל במעמד התאונה אאחד הצדדים "הודה" באשמתו, יש לחתור לקבל ממנו תצהיר כבר במקום לגבי אשמה זו, וזאת בכדי למנוע מצב ועם התערבות חברות הביטוח יחזור בו מדבריו. אין ביטחון כי הצהרה זו תהיה תקפה באופן מלא לאור הנסיבות, אך היא אינה חסרת ערך. יחד עם זאת,  הימנעו בעצמכם מלהביע כל הודאה באותו מעמד. זכרו כי ראיתם רק חלק מהאירוע ואינכם יכולים לקחת אחריות מבלי שנודעו לכם מלוא הפרטים.

 

5. הודעה במשטרה

לאחר קרות התאונה יש להודיע על כך למשטרת ישראל ולקבל את האישורים המתאימים.  קיימת חשיבות להגשת הודעה למשטרה על התרחשות התאונה סמוך ככל הניתן לאירוע. ההודעה תהווה אסמכתא קבילה להתרחשות התאונה, כך שחברת הביטוח תתקשה לטעון אחרת.  כמו כן, לאישור המשטרה יש חשיבות לקבלת טיפול רפואי ללא דרישת תשלום.

 

6. קבלת טיפול רפואי, שמירת התיעוד הרפואי ותיעוד ההוצאות הרפואיות

על הנפגע לגשת לקבלת טיפול רפואי בהקדם, תוך כדי שהוא מדווח למטפליו כי נפגע בתאונת דרכים. קבלת הטיפול הרפואי לא רק שתשמור על בריאותכם ותמנע בעיות רפואיות, אלא תמנע טענות מצד חברת הביטוח ולפיה לא פעלתם להקטנת נזקיכם.

שימו לב לשינויים בריאותיים המתעוררים אצלכם לאחר התאונה. שימו לב במיוחד לכאבי גב וצוואר, נימול בגפיים, כאבי ראש, צפצוף באוזניים, קשיי זיכרון ועצבנות יתר. בהינתן כל שינוי במצבכם פנו לטיפול רפואי ודווחו לרופא המטפל על תאונת הדרכים ומועד התרחשותה. ישנה חשיבות לטיפול רפואי רציף המתעד את מצבכם.

התיעוד הרפואי השוטף יאפשר לבסס את תביעתכם, ויהווה ראשית ראיה אשר תאפשר הגשת בקשה לצירוף חוות דעת רפואית בהמשך ההליך המשפטי.

עליכם לשמור כל תיעוד רפואי במהלך הטיפולים והבדיקות. לא זו בלבד, אלא שעליכם לשמור תיעוד של כל הוצאותיכם בעקבות התאונה לשם קבלת פיצוי בעבור הוצאות אלו. יוער כי יש לשמור תיעוד של כל הוצאה שנגרמה לנפגע וקשורה לתאונה (לדוגמא שימוש בעוזרת בית בשל קשיי תפקוד נוכח התאונה).

 

7. הצעות לסיום ההליך על ידי חברת הביטוח

יש להניח כי מיד לאחר התאונה יפנו אליכם מחברת הביטוח עם הצעה לסיום ההליך תוך קבלת פיצוי מסוים, בתמורה לויתור על טענותיכם. בשום אופן אל תקבלו הצעות פשרה כאלה ואחרות מחברת הביטוח, וזאת ללא ייעוץ מקצועי מעורך דין אשר יוכל להעריך כראוי את שיעור הפיצוי לו אתם זכאים.

 

8. חוקרי ביטוח

חברות הביטוח שוכרות את שירותיהם של חוקרים בכדי להפריך את טענותיכם. החוקרים יכולים לבחור בטקטיקות שונות ן (כולל "מלכודות דבש"), בניסיון לחלץ מכם מידע כזה או אחר. זכרו- החוקרים ממונים על ידי חברת הביטוח ומשרתים את האינטרסים שלה, היזהרו בהתנהלות מולם.

עורך דין המתמחה בנושא מכיר את טקטיקות החקירה של חוקי הביטוח ויסייע לכם לחמוק מן "המכשולים" שאלו יניחו עבורכם. מעבר לכך, הייעוץ המשפטי מעניק לכם הגנה נוספת היות וכאשר אתם מיוצגים חל על החוקר איסור ליצור עמכם קשר ברשות היחיד.

 

9. תזמון הגשת התביעה

חשיבות קריטית נודעת למועד הגשת התביעה. הגשה מוקדמת מידי עשויה לחטוא למטרה היות שלא התגבש כלל הנזק, והפיצוי שיתקבל יהיה נמוך בהתאם. ואולם, הגשה עלולה להיות מאוחרת מידי לאור כללי ההתיישנות החלים על עילת התביעה.

לחלופין, וגם אם לא הסתיימה תקופת ההתיישנות הרי שנוכח הגשה מאוחרת תוכל חברת הביטוח לטעון כי השיהוי בתביעתכם מצדיק את דחייתה. משכך, חשיבות קריטית להיוועצות עם עורך דין בקיא בתחום אשר יעריך נכונה את המועד המדויק להגשת התביעה.

 

10. ייעוץ מקצועי

הנזקים הנגרמים במהלך תאונת דרכים הינם רבים, סבוכים ולעיתים מלווים את המעורבים במשך שנים רבות. העלויות הפיזיות, הנפשיות והכלכליות של נזקים אלו גבוהות במיוחד, כאשר הדרך לקבל פיצוי עבורם עוברת תמיד במגרש המשפטי.

התחום המשפטי של תאונות דרכים מבוסס לא רק על ידע משפטי מקצועי, אלא גם על ניסיון ובקיאות בתחום. משכך, מומלץ לפנות לעורך דין מומחה שייעץ, יסייע וילווה אתכם למימוש מלא של זכויותיכם.. זכרו- שכר הטרחה בתביעות אלו קבוע בחוק ונגזר כאחוז מסך הפיצויים הנפסק. אל תוותרו על מימוש זכויותיכם והשקיעו בייעוץ משפטי מקצועי.

עורכי הדין במשרדנו ניחנים בידע מקצועי רחב וניסיון רב, וישמחו לעמוד לרשותכם בכל שאלה.

צרו קשר עכשיו ואנו נשמח לעזור גם לכם!

10 הכללים שיבטיחו לכם פיצוי מקסימאלי בתביעת תאונת דרכים
10 הכללים שיבטיחו לכם פיצוי מקסימאלי בתביעת תאונת דרכים
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader