עורך דין נזיקין

שליח שהתהפך עם האופנוע ונפצע בזמן שהיה בדרך ללקוח, אישה שהתמוטטה בבית החולים ונותרה משותקת, אם לשניים שחוותה פריצת דיסק לאחר תאונה, מגדל סוסים ששריפה קשה פרצה בחווה שלו, זוג שאיבד את כל רכושו לאחר שביתו הוצף…

אלה הן רק קומץ דוגמאות קטן לאלפי המקרים שבהם מטפלים עורכי הדין במשרדנו, המתמחה בדיני נזיקין ופועל למען הנפגעים בגופם או ברכושם לכל אורך התהליך, החל מאיסוף חומרי התביעה ועד להגשתה בבית המשפט ומול המוסדות המתאימים. זאת על מנת לקבל פיצוי כספי הולם והוגן, שמשקף את עוגמת הנפש, הסבל והמצב הבריאותי של אלו שנפגעו לצערם מסיבות שונות ורבות.

 

עורך דין נזיקין – בשביל מה בכלל צריך אותו?

הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לאדם במהלך חייו הוא הבלתי צפוי: תאונה, חבלה, נזק או פציעה שמשתקים אותו, מונעים ממנו לעבוד או לנהל אורח חיים תקין, מובילים אותו לנסיבות חיים חדשות ולעתים עגומות, למצב נפשי ירוד ולהפסדים כספיים אדירים. מקרים אלה מתרחשים מידי יום בכל מקום אפשרי: בבית, בעבודה, בדרכים ואפילו בחופשה.

הם מצריכים בראש ובראשונה טיפול מתאים מטעם הגורמים במדינת ישראל (בתי חולים, מכבי אש, משטרה וכד') ולאחר מכן נאלצים הנפגעים להתמודד עם ההשלכות הקשות בכוחות עצמם: לא להגיע לעבודה, להפסיד שכר ואף לסכן את מקום העבודה עצמו, להגיע לטיפולים או בדיקות, להשתקם, לקנות מחדש את הרכוש שניזוק ועוד.

בני המשפחה של הנפגעים נאלצים אף הם לספוג את הפסדי השעות הרבות מחוץ למקום העבודה, להקדיש זמן ממושך לטיפול, להתאים את עצמם לנסיבות החיים החדשות או לסיטואציה הבלתי נעימה שנוצרה ולהתמודד בצורה ישירה גם עם ההשלכות הפסיכולוגיות שהנזק הנגרם יצר.

אנשים שנפגעו מסיבות שונות ומשונות, זכאים לתבוע את זכויותיהם ולדרוש פיצוי כספי על הנזק וההוצאות הכבדות כתוצאה ממנו. על כן עורך דין ינובסקי משמש כמייצג והמלווה של כל נפגע בתביעת נזיקין מהרגע הראשון ועד האחרון, לכל אורך הדרך. הייצוג המשפטי, הליווי והתמיכה המוענקים ללקוחות המשרד יכולים להתבצע גם בשפות אנגלית ורוסית ומתאימים לכלל הנפגעים, ללא כל קשר לסיבת הפגיעה.

תאונות עבודה

אנשים רבים בישראל נפצעים במקום עבודתם ומגישים תביעה לקבלת פיצויים צנועים ובלתי מספקים מהמוסד לביטוח לאומי בלבד – מבלי לדעת כלל כי הם בעלי זכאות מלאה להגיש תביעת נזיקין נגד הגורם שאחראי לנזק שנגרם להם! באמצעות עורך דין נזיקין, העובד יהיה רשאי להפנות אצבע מאשימה אל האחראי לנזק (עובד אחר, מעסיק, מכשיר או מכונה בלתי תקינים ועוד) ולחייב אותו בדרישה משפטית לפיצויים. בנוסף, הנפגע זכאי לקבלת פיצויים מעצם פגיעתו ולא רק על סמך ההאשמה עצמה.

כך למשל שליח פיצה שהתהפך עם אופנועו בזמן שהיה בדרך לביתו של לקוח, יוכל לתבוע את חברת הביטוח מכוח תאונת עבודה המוגדרת כתאונת דרכים. דוגמה נוספת היא פגיעה מנפילה של חפץ כבד – הפעם ניתן לתבוע גם את מפיל החפץ, גם את המעביד האחראי וגם את חברת הביטוח שלו. עורכי הדין שלנו יוכלים לסייע גם במצב שבו דמי הפיצויים שנפסקו לטובת הנפגע "מתקזזים" עם הפיצויים שניתנו לו מהביטוח הלאומי, כפי שפעמים רבות קורה. הטיפול בתאונות עבודה מצריך התנהלות חכמה ומושכלת מול כל הגורמים המעורבים ובקיאות גבוהה מאוד בתנאים והחוקים העומדים בדרכו של הנפגע, על מנת שיקבל את סכום הפיצויים הגבוה ביותר.

 

תאונות דרכים

"זאת פגיעה קלה, מה הביג דיל?"

זהו אולי אחד המשפטים הנפוצים ביותר שנאמרים על ידי נפגעים בתאונות "קלות". אלא שגם תאונת דרכים שנראה שהסתיימה ללא שריטה, עלולה להכות שנים מאוחר יותר, כאשר מתברר שהחבלה הולידה סימפטומים פיזיים ורפואיים מסובכים ומסוכנים.

לכן בכל מקרה חשוב להתפנות לבית החולים על מנת לבדוק היטב ולעומק את מצבכם הרפואי ולהגיש תביעה מתאימה. כבר מהשלב הראשון ניתן להתייעץ עם עורכי דין משרדנו והם ינחו אתכם לגבי סדר הפעולות שעליכם לבצע ומה יש להגיש על מנת לנהל תביעה נגד הביטוח, או מול התאגיד המדיני "קרנית": מסמכים רפואיים אודות התאונה, צילום אזורי הפגיעה בגוף ותיעוד של כל מצב רפואי המצביע על כאבים וסבל שנוצרו לאחר מכן. יש להוסיף גם הפסדים שנגרמו כתוצאה מאבדן כושר עבודה, הוצאות רפואיות, הוצאות נסיעה והוצאות על עזרה מצד ג'.

בפציעות קשות יותר בהן נותר הנפגע עם נכות קבועה, יוכל עורך הדין לתבוע גם על הנזק העתידי שצפוי לו: רמת הנכות, גילו, מקצועו, רמת השתכרותו עד קרות התאונה, מצבו הנפשי ועוד.

בנושא של תאונות דרכים אין להקל ראש ומומלץ להתייעץ עם עורך דין נזיקין בעבור כל רמות הפגיעה האפשריות ובסמוך למועד התאונה ככלל הניתן. מאמר מורחב בנושא תאונות דרכים כאן.

 

רשלנות רפואית

איך מוכיחים שנגרם נזק כתוצאה מטיפול רפואי? כיצד אפשר להבהיר לשופט כי הרופא המטפל יכול היה למנוע את הנזק שנגרם לאחר מכן? איך אפשר לקשר בין מצב רפואי מסוים למצב רפואי אחר שנגרם כתוצאה ממנו?

גברת קולסקי הובהלה לאשפוז בבית החולים לאחר שהתלוננה על כאבים בחזה. הדופק שלה היה נמוך ולאחר שקיבלה תרופה מסוימת, גם התלוננה על חולשה. ברגע מסוים לאורך האשפוז אף איבדה את הכרתה. כאשר ירדה בהזדמנות אחרת ממיטתה על מנת לגשת לאחות, התעלפה, נפלה ונחבלה קשה בראשה. נגרמה לה פגיעה חמורה בחוט השדרה והיא נותרה משותקת ומיוסרת בשנתיים לאחר מכן, עד פטירתה. משפחתה קיבלה פיצוי של 400,000 ₪.

רשלנות רפואית בישראל מתייחסת לסוגיה הרפואית שגורמת לפציעה או חולי שנגרמו כתוצאה מטיפול שניתן קודם לכן. זהו הליך ארוך שמלווה פעמים רבות גם במצבים רגשיים קשים. התביעה מצריכה איסוף מוקדם של החומרים הרפואיים, תיעוד הסיפור והנסיבות של הנפגע ובני משפחתו, ארגון המסמכים הרפואיים שנאספו מהמכונים, הרופאים המטפלים או בית החולים, קבלת חוות דעת מומחה ובסופו של דבר – הגשת התביעה בהתאם.

 

נזקי רכוש

הרכוש שברשותנו יכול להינזק מעשרות סיבות שונות: שריפה, נזילה, פריצה, אסון טבע, תאונה ועוד. פגיעה ברכוש היא אמנם לא פגיעה פיזית, אך היא יכולה לגרום לעוגמת נפש נוראית, להפסדים כספיים איומים ולמצב נפשי עגום. אנשים שאיבדו את ביתם בשריפה למשל, לא רק שמוגדרים כעת כחסרי קורת גג, אלא גם איבדו חלק ניכר בהוויה שלהם, בזהותם ובערכים שמאפיינים אותם. תביעת הרכוש מתבצעת על ידי עורך דין נזיקין נגד המזיק (אם מדובר באדם אחר) או נגד החברה המבטחת. בשלב הראשון דרושה בחינה של גורם הנזק או המקור לו ולאחר מכן יש לברר על מי חלה האחריות ולאמוד את שיעור גובה הנזק באמצעות מומחים שונים.

חברות הביטוח שלא ממהרות לשלם את דמי הפיצויים, עלולות לדחות את התביעה מסיבות שונות ועל כן חשוב מאוד שלא לנסות לנהל אותה באופן עצמאי. עורך הדין ינובסקי יוכל להגיש תביעה משפטית מקצועית ומתאימה שתאלץ את חברת הביטוח למסור דין ודברים בפני השופט ותתבקש לנמק באופן הגיוני את הסיבה לדחייתה. הניסיון של עורכי הדין שלנו בנקיטת צעדים משפטיים מול חברות הביטוח יכול להוות יתרון משמעותי להצלחת התביעה גם נגד הרשויות המקומיות, קבלנים, בעלי מקצוע וגורמי אחריות שונים המחויבים לפצות באופן הולם את אלו שרכושם נפגע.

מאמר מורחב בנושא נזקי רכוש זמין עבורכם כאן.

עורך דין נזיקין
עורך דין נזיקין
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader