עורך דין נזקי רכוש

שריפה, הצפה, פריצה לבית, תאונת דרכים ואפילו אסון טבע יכולים לגרום לנזק משמעותי לרכוש יקר וחיוני להמשך החיים. אנשים שאיבדו את ביתם כתוצאה משריפה למשל, עלולים למצוא את עצמם ללא קורת גג וללא רכוש כלל ולהיקלע כתוצאה מכך לנסיבות חריפות שכוללות הפסקת עבודה ממושכת, מציאת פתרונות זמניים ואבדן כספים רבים.

זאת לצד מצבם הנפשי הרעוע בשל העובדה כי כעת הם חסרי כל. ברוב המקרים, פוליסות הביטוח מסוגלות לכסות את היקפי הנזק שנגרם, אם כי הנטייה הראשונית של חברות אלו היא להתחמק מאחריותן לכיסוי מלא ולדחות תביעות נזקי רכוש בטענה שהנזק איננו כה משמעותי כשם שנטען.

על מנת לממש את זכותכם לקבלת פיצוי כספי שיעניק רווחה כלכלית ויכולת לבסס מחדש את הרכוש שניזוק או אבד, יש להיעזר בעורך דין נזקי רכוש המטפל בתביעות בהתאם מול חברות הביטוח השונות ובמידת הצורך גם מול בית המשפט. התנהלות משפטית נכונה תביא את אלו הסובלים מנזקי רכוש למיצוי זכויותיהם תוך ייעוץ וליווי מתאים לאורך כל התהליך.

 

סוגי הנזקים השונים וכיצד לפעול לפיהם:

הצפה או שיטפון – עם חידוש הגשמים הכבדים בחודשי החורף עלולים אנשים רבים לסבול מהצפת ביתם באופן שמשבית כליל את מוצרי החשמל, הריהוט וכן חפצים חשובים נוספים. במקרים מסוימים עלולה להתרחש נזילה גם מתוך קירות הבית או התקרה, דבר שיכול לבטא נזק שנגרם גם לבית עצמו. אם ברשותכם פוליסת ביטוח דירה, תכולת דירה או בית עסק, ניתן לתבוע את החברה המבטחת. אם חל מצב שבו הסכום שהוענק לכם איננו מספק מסיבה כזו או אחרת – יש לפנות מיד לעורך דין לשם ייצוג משפטי. ההתיישנות העומדת בחוק למקרים של הצפה עומדת על תקופה של שלוש שנים מיום ההצפה, אך מועד זה יכול להתארך אם הוגשה תביעה משפטית.

שריפה – נזקים לבית, לרכוש או לבית העסק כתוצאה משריפה או דליקה באשר היא מזכים את בעלי הפוליסות הפרטיות בדמי פיצויים, ללא כל קשר לגורם האחריות לשריפה. גם במקרים בהם דלף גז מדירה מסוימת, או כאשר אחד הילדים שיחק חלילה בדבר מה שגרם להצתת המבנה או התכולה, יש מקום להגיש תביעה מתאימה. גם הפעם, כאשר חברת הביטוח מעניקה סכום נמוך מידי או חלילה דוחה את התביעה, ניתן לנהל הליך משפטי בפני שופט. אם לא ינוהל התיק בבית משפט, תקופת ההתיישנות תעמוד כסדרה על שלוש שנים בלבד.

פריצה – אחד האירועים המטרידים ביותר שחווים מרבית האנשים לאורך חייהם הוא מצב של פריצה לביתם וגניבת תכולה בשווי ערך רב. פלישה לבית וגניבה ממנו עלולה לייצר טראומה בקרב אנשים רבים ופגיעה בהם בעקבות אבדן של חפצים שהושגו בעמל רב או תכולה סנטימנטלית. בעלי הביטוח הפרטי יוכלו להגיש תביעה מתאימה לחברת הביטוח שלהם, אך יהיו זכאים לנהל גם תביעה משפטית במצב שבו חברת הביטוח זיכתה בסכום כספי נמוך שלא משקף את הרכוש שנגנב. גם במקרה זה קיימת התיישנות למשך שלוש שנים, אלא אם תנוהל בבית המשפט.

נזקי רכב – פריצה לרכב, תאונת דרכים ואפילו נזק כתוצאה משיטפון או נפילת עץ נחשבים כנזקי רכב. אם אתם מבוטחים לכך, יש לתבוע את חברת הביטוח רכב מקיף, או את ביטוח צד ג' בנוסף לנהג האחראי לנזק, אם קיים. קבלת דמי הפיצויים מחברת הביטוח אמורים להיות במסגרת תהליך מהיר ויעיל, מפני שזו בדיוק הסיבה שלשמה רוכשים ביטוח רכב. יחד עם זאת, חשוב להיות ערניים לעובדה כי חברות הביטוח מנסות להתחמק מאחריותן לשלם את מלוא הסכום ומנסות על פי "שיטת מצליח" לשלם לאנשים שרכבם נפגע הרבה פחות. במצב זה מומלץ להיעזר בעורך דין נזיקין שייצג אתכם בבית המשפט.

נזקים בעקבות עבודה קבלנית – נזקים שנגרמו למבנה בעת ביצוע הפרויקט או לציוד המקצועי מוגנים בפוליסת עבודות קבלניות שמבטחת במידת הצורך את היזם או הקבלן. הפוליסה מתאימה גם במקרה של נזקי גוף שנגרמו לאחר העובדים המועסקים. יחד עם זאת, מרבית התביעות ממשיכות אל כותלי בית המשפט מאחר וטופלו בצורה מרושלת בחברות הביטוח – כאשר נקבעו דמי פיצויים נמוכים מאוד שאינם משקפים את הנזק האמיתי שנגרם ואף דוחות תביעות מסוימות בטענות שונות ומשונות. באמצעות עורך דין נזקי רכוש מנוסה רצוי לפעול נגד חברת הביטוח בבית המשפט ולמצות את זכויותיכם.

נזקי סחורות בהעברה – כאשר סחורה העוברת ממקום למקום נפגמת או אובדת, ניתן לדרוש לגביה פיצוי מאת חברת הביטוח המבטחת את התכולה. חברות מסחריות רבות משתמשות בסוג פוליסה זה על מנת להגן על עצמן מפני מצבים שבהם נגרם נזק לסחורה ממכלול סיבות אפשריות. אך ברוב המקרים, סכום השיפוי של חברת הביטוח איננו תואם את שיעור גובה הנזק ולכן רצוי להסתייע בייצוג משפטי מקצועי מתאים כדי לקבל את דמי הפיצויים המקסימליים, על פי חוק.

 

כיצד מגישים את תביעת הביטוח?

בשלב הראשון מחכה לכם טופס הודעה פשוט למדי שמוגש לחברת הביטוח. תוכלו לקבל אותו מסוכן הביטוח או מאתר חברת הביטוח עצמה. יש לקרוא בעיון את הוראות ודרישות הטופס ולמלא היטב ובמדויק את כל הפרטים הנדרשים. לטופס זה יש לצרף מסמכים מתאימים המתעדים את גרימת הנזק כגון: דו"ח משטרתי בעקבות גניבה או פריצה, מזכר ממכבי האש אודות שריפה שפרצה, מכתב ישיר מגורם שטיפל בנזקי הרכוש שנגרמו לכם וכד'. טפסים נוספים וחשובים לא פחות יוכלו לתעד את אבדן ימי העבודה, הנזקים הכספיים שנגרמו, מסמכים רפואיים ואישורים, צילומי הנזק ועוד.

ברוב המקרים, תבקש חברת הביטוח הבהרות נוספות מצדכם, לרבות שיתוף פעולה עם חוקר מטעם החברה. חשוב לציין שבחלק מהמקרים תנהל חברת הביטוח חקירה סמויה, בה היא תנסה לאמוד את הנזק לרכושכם וללקט כל פיסת מידע שתאפשר לה להצדיק בהמשך מתן פיצויים בשיעור נמוך יותר ממה שמגיע לכם בפועל. כדאי לדעת שלא כל דרישה מטעם הביטוח היא חובה על פי חוק ולכן חשוב מאוד להיעזר בעורך דינכם לענייני נזקי רכוש על מנת להבין את המשמעות המשפטית של הבקשות מכם ולדעת כיצד לפעול.

חברת הביטוח שתקבל מכם את כל המידע הדרוש לה, תעדכן אתכם בכתב על עמדתה בדבר הפיצויים. למרות שגובתה במסמכים רבים, עלולה התביעה בסופו של דבר להידחות בטענות שונות. אם תביעתכם נדחתה על ידי חברת הביטוח או ששיעור הפיצויים שנקבע איננו מתיישב עם הנזק, תוכלו להגיש באמצעות עורך הדין תביעה לבית המשפט נגד חברת הביטוח ולאפשר לשופט לפסוק בהתאם. ליווי משפטי מאת עורך דין מנוסה בתחום הביטוח הרלוונטי יאפשר לכם להשיג יתרון משמעותי ולהגדיל את סיכוייכם לקבלת סכום כספי גבוה והולם.

משרד עורכי הדין דניאל ינובסקי מתמחה בתביעות נזקי רכוש ומטפל בתביעות בהתאם נגד גורמי הנזק וחברות הביטוח. צוות המשרד ובראשו עורך הדין דניאל ינובסקי מלווים את הלקוחות שחוו נזק, פגיעה או אובדן רכושם לאורך כל התהליך הנדרש, מהרגע הראשון ועד למיצוי מלא של זכויותיהם.

עורך דין נזקי רכוש
עורך דין נזקי רכוש
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader