הצפת רכב – פיצויים

החורף הישראלי אינו קשה כמו החורף במדינות אחרות, קרות הרבה יותר, אולם אי אפשר להתעלם מכך כי בשנים האחרונות, היו מספר ימים גשומים וסוערים במיוחד, אשר גרמו לנזקים. במקרים כאלו, נשאלת השאלה – האם העירייה חבה בפיצויים?

במהלך ימים גשומים וסוערים כאלה, כפי שחווינו בשנים האחרונות נפגעות עשרות ואף מאות כלי רכב אשר חנו או נסעו. המשותף לכל הרכבים הללו הוא הנזק שנגרם להם עקב הצפות בממדים גדולים ביותר אשר נגרמו עקב קריסה של מערכות הניקוז. נזקים אלו מעלים שאלות רבות של בעלי רכבים בדבר הכיסוי הביטוחי לרכב והאחריות של הרשות המקומית להצפות.

 

הרכב הוצף? מי מפצה על כך?

במידה ורכב חנה ברחוב שהוצף וניזוק כתוצאה מכך, האם ניתן לקבל על כך פיצוי?

על בעלי רכבים שיש ברשותם ביטוח מקיף לתבוע פיצוי מהחברת הביטוח על הנזקים הישירים שנגרמו לרכבם. נוסף על כך רצוי לתבוע פיצוי עבור ההפסדים שנגמרו עקב הפעלת הביטוח כגון: סכום ההשתתפות העצמית ועליית הפרמיה של הביטוח בשנים הבאות.

בעל רכב שיש ברשותו ביטוח מקיף, יכול לתבוע את העירייה בגין הנזק שנגרם לרכבו.

חשוב לזכור כי טרם הגשת התביעה על התובע להעביר דרישת תשלום מסוגרת ובה דו"ח שמאי המפרט את הנזק, ומסמך אי הגשת תביעה נוספת ביחס לאירוע זה. במידה ולתובע אין ביטוח מקיף עליו להכין תצהיר מאומת על ידי עו"ד האומר כי לרכבו אין ביטוח רכוש כלשהו. נוסף על כך עליו להמציא כל אסמכתא אשר יכולה לעזור לו להוכיח את תביעתו ביחס לגובה הנזק וביחס לאחריות הגורם שממנו תובעים את הכסף, לרבות צילומים וסרטונים של המקום.

הצפת רכב – מה הסיכוי של תביעה שכזו להצליח?

במידה ורשות מקומית תטען ל'כוח עליון', והתובע יטען שהנזק הוא בעקבות תשתיות לקויות, בית המשפט יבחן באופן נקודתי את הטענות הללו ויקבע האם יש לרשות המקומית אחריות לנזק. יש לציין כי במקרים כאלה, נטל ההוכחה הוא על התובע.

 

אם הרכב חנה בחניון הבניין, או חניון פרטי וניזוק, האם עדיין ניתן לתבוע?

יש לבדוק האם יש בסיס לתביעה כזו. במידה והרכב הנפגע שהה בחניון בזמן קרות הנזק, יש לבחון האם ההצפה נגרמה עקב בעיות בתכנון החניון, בבנייתו או תחזוקתו של החניון או לחילופים האם הבעיה נוצרה עקב בעיות בתשתית העירונית.

 

אם הרכב נפגע מהצפה בזמן שהיה בתנועה, האם יש טעם בתביעה?

במידה וההצפה נגרמה בגלל ליקויים בתשתיות הניקוז ברחובות או בדרכים, ניתן לתבוע את הרשות האחראית לדרך המדוברת, כמו עירייה, נתיבי ישראל וכו'".

 

נזק לרכב לאחר הצפה: סיכום

במידה ולרכב שלכם נגרם נזק, תמיד שווה לבדוק ולהתייעץ עם עורך דין נזיקין המתמחה בתחום, כדי לבדוק את סיכוי התביעה. לעורכי דין שלנו ניסיון רב בתביעות נגד חברות הביטוח בישראל ואנחנו נשמח לעזור גם לכם! תשאירו פרטים  באתר או תתקשרו אלנו כבר היום! מבטיחים לעזור.

הצפת רכב – פיצויים
הצפת רכב – פיצויים
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader