סיוע בדרישות חברת ביטוח

מבוטחים רוכשים פוליסות ביטוח במטרה להבטיח שיקבלו פיצוי הולם בעת התרחשות של אירוע ביטוחי. תנאי הפוליסה הקיימת מפרטים את המקרים שבהם היא תקפה, כך שיהיה ניתן להגיש תביעה מסודרת ובמקרים מסוימים ניתן לבצע הרחבות לפוליסה, כאשר אפשר לשנות אותה במידת הצורך עם הזמן. לא פעם נדרש משרדנו להעניק סיוע בהגשת דרישות לחברות ביטוח, לסייע בנוגע למילוי הטפסים השונים וללוות בתהליך התביעה.

 

ביטוח דירה – תביעה לפיצוי במקרה של אירוע ביטוחי

ביטוחי דירה נחלקים במובנם הקלאסי לביטוח מבנה וביטוח תכולה. רכישת הביטוח פעמים רבות הופכת לתנאי סף מטעם הבנק למשכנתאות ובכל מקרה היא חיונית מאוד לכל מקרה של נזקים בעקבות שוד או פריצה, אסון טבע כמו רעידת אדמה וכן מקרים כגון שריפה או הצפה. ביטוח תכולת דירה יתממש בכל מצב שבו נגרם אובדן או נזק של פריטים שהוגדרו מראש כחלק מתכולת הבית. ביטוח מבנה מתייחס לאמצעים המהווים חלק בלתי נפרד מהמבנה כמו רצפות, משקופים, צנרת– כל דבר שמחובר באופן קבוע אל הבית.

אז מה דורשת מכם חברת הביטוח לפני חתימה על הפוליסה? נתחיל במאפיין הבסיסי ביותר – הערכת שווי תכולת הדירה. הערכת שווי שמתבטאת בערך כספי גבוה, תצריך פוליסה יקרה יותר. כמו כן, אזורים בהם קיימת תופעה של פריצות רבות ידרשו פוליסה יקרה יותר. הערכת השווי מתבצעת בדרך כלל לקראת קניית הבית כך שניתן לקבל את המידע עוד לפני רכישת הביטוח. בנוסף תשלח אליכם החברה סוקר שיקבע את ערך התכולה וכן יסקור את קיומם של אמצעי מיגון חשובים כמו דלת כניסה בעלת עמידות לפריצות הכוללת צילינדר ומנגנון מניעת שכפול, סורגים, מערכת אזעקה וכספת. מאחר שתוספות אלה ממזערות סיכונים, הפוליסה תהפוך לזולה יותר.

תביעות דיני עבודה מול הביטוח הלאומי

במקרים רבים אנו נאבקים משפטית לטובת לקוחותינו בגין זכויותיהם בדיני עבודה בנוגע לתאונת עבודה, אבדן כושר עבודה, נכות והשלמת הכנסה. חלק מרכזי מן הפרוצדורה כולל הליך של תביעה לפיצויים מול הביטוח הלאומי ומצריך עורכי דין בקיאים מאוד בדיני הביטוח הלאומי וניסיון רב מאוד.

משרד עורכי הדין דניאל ינובסקי יוכל לסייע ולייעץ לכם בנוגע הליך של תביעה לביטוח לאומי ולהעריך את סיכויי התביעה בכפוף לנסיבות המקרה המטופל במשרדנו. הבקשה לתביעה בביטוח הלאומי תצטרך להיות מגובה בחוות דעת מקצועיות, אישורים ואסמכתאות וככל שקיימים מהם יותר, כך סיכויי התביעה להתקבל צפויים לעלות.

תאונות עבודה הן סעיף ביטוח מיוחד שבו ניתן לתבוע מבלי לעמוד על האשמה או האחריות של העובד לנזק שנגרם לו. יש להגיש את התביעה תוך שנה מיום האירוע על מנת לפעול לקבלת הפיצויים. התשלום שיתקבל הינו"דמי פגיעה" המחושבים על פי 75% מההכנסות החייבות בדמי הביטוח הלאומי למשך התקופה שבה לא עבד העובד ולא יותר מ-91ימים (13 שבועות). אם פגיעת העובד ממושכת, הוא יוכל להגיש תביעה לקביעת שיעור נכות ולעבור וועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות שמתקיימים לו.

ניתן גם לערער על החלטות הביטוח הלאומי באמצעות טופס ערעור. בנוסף, ניסוח הגשת התביעה משפיע ישירות על הכרת התאונה כתאונת עבודה. לשם כך מומלץ להתייעץ עם משרדנו בנוגע לאופן מילוי הטופס, משום שהוא עשוי להוות ראיה בתהליך משפטי שתעברו בעתיד.

במקרה של מחלה שנגרמה כתוצאה מהעבודה ("מחלות מקצוע"), אין הוכחת התרחשות אירוע. במילים אחרות, עובד במפעל כימיקלים שניזוק כתוצאה משאיפת חומרים מסוכנים לטווח הארוך, לא יצטרך להוכיח את מה שקרה לו אך יהיה עליו להוכיח שהמחלה נגרמה לו כתוצאה מהעיסוק המקצועי. בתי המשפט מכירים בכך שעובדים נדרשים לפעולות ממושכות ולשעות ארוכות במקום העבודה, כך שבריאותם עשויה להיפגע. כאשר מתקיים קשר בין המחלה למקום העבודה, ביטוח לאומי יכיר בכך ויספק קצבה מתאים. בנוסף ניתן להגיש בקשה לקביעת נכות תוך 90 ימים מיום אבדן יכולתו של התובע להתפרנס או לתפקד, או כאשר הוא חווה קושי של כ-50% ביכולתו לפרנס או לתפקד.

התביעה מוגשת עצמאית אם כי ניתן לקבל סיוע מטעם עורך דין נזיקין מומחה. זכרו שלטופס התביעה יש לצרף תלושי שכר, אישורים, מסמכים רפואיים וכל פרט שיוכל להעלות את הזכאות לקצבה.

 

כיצד מגישים תביעה לחברות ביטוח? סיוע בדרישות חברות ביטוח

בשלב ההתחלתי, יש למלא טופס הודעה על מקרה ביטוח. את טופס זה ניתן בדרך כלל להוריד מאתר החברה באינטרנט או לקבלו מסוכן הביטוח. דרישות הטופס הקיימות חשובות במיוחד ויש לעקוב אחריהן ולמלא את הפרטים כנדרש. לטופס זה יש לצרף מסמכים ככל תביעה אחרת: תיעוד רפואי או חוות דעת רפואית, אישורים, אסמכתאות, צילום רישיון נהיגה, מכתב אישי המפרט את השתלשלות האירוע וכל דבר שיוכל להגדיל את סיכויי התביעה להתקבל.

לאחר שחברת הביטוח מקבלת לידיה את טופס התביעה והמסמכים הנלווים, היא תתחיל בבדיקה ותפנה אליכם במידה ותידרשו להמציא תיעוד או הוכחות נוספות. שתפו פעולה עם חברת הביטוח, אך זכרו שלא כל דרישה מטעמן היא בגדר חובה. אם נדרשתם לדבר מה נוסף, מומלץ להתייעץ עם משרדנו על מנת להבין את הדרישה והמשמעות המשפטית שלה. בהמשך תספק חברת הביטוח את עמדתה לגבי הבקשה.

אמנם קיימת פוליסה שמטבע הדברים אמורה לכסות אתכם במקרה של תביעה לביטוח, אך פעמים רבות החברה בוחנת את הזכאות לאור הנתונים שמסרתם לה ואם הם אינם מספקים, התביעה עלולה להידחות. חברת הביטוח יכולה להשתמש בפרשנות משפטית מסוימת על מנת לדחות תביעה לקבלת פיצויים. על כן חשוב להבין את עמדתה של החברה והאם השתמשה בפרשנות כלשהי שסייעה לה לדחות את בקשתכם. במידה והנימוק מטעמה אינו מוצדק, ניתן לקבל ייעוץ מקצועי על מנת להגיש תביעה משפטית מסודרת.

 

כיצד נוכל לעזור לכם?

ייעוץ מקצועי עשוי למנוע טעויות נפוצות ולהגדיל את הסיכויים לכך שתביעתכם תתקבל, לצד מיצוי זכויותיכם וניהול הליכים משפטיים מקבילים בעניינכם. בנוסף, כאשר אתם נמצאים בהליך של עסקת מקרקעין ונדרשים לרכוש פוליסת ביטוח מבנה ותכולת דירה, או מעוניינים לפעיל פוליסת ביטוח רפואית כלשהי, רצוי להסתייע בעורך דין חוזים מיומן שיעזור לכם לעמוד על תנאי הפוליסה המוצעים לכם ולהבין בצורה נאותה את התנאים, המשמעויות וההשלכות שעליהם אתם נדרשים לחתום. משרד עורכי הדין דניאל ינובסקי יוכל להגיש עזרה במילוי טפסים לחברת הביטוח ולסייע בנוגע להערכת סיכויים והגשת בקשות מולה, כאשר הדבר נחוץ גם לצורכי טיפול בתיקים משפטיים אחרים כמו מיסים, הוצאה לפועל, דיני עבודה, דיני חוזים, דיני מקרקעין ועריכת הסכמים שונים. משרדנו יוכל לספק את התיעוד והמסמכים הקיימים לשם הגשת התביעה לביטוח ובמקביל להוכיח בבית המשפט כי תביעתכם לפיצוי או קבלת קצבה התקבלה ולהעמיד אותה כראיה הנזקפת לטובתכם.

צרו קשר עכשיו ואנו נשמח לעזור גם לכם!

סיוע בדרישות חברת ביטוח
סיוע בדרישות חברת ביטוח
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader