גיוס באמצעות ICO – כל מה שרציתם לדעת

באמצעות ICO, אתם יכולים להבטיח מימון עבור הסטארט-אפ שלכם בצורה חלקה באמצעות מטבעות קריפטו. אם אתם מעוניינים שסטארט-אפ שיצרתם יצליח לצמוח, ללא קשר למוצר שאתם מפתחים, אתם חייבים שיהיה לכם הון, והרבה ממנו. בדרך כלל, כדי לגייס הון, סטארט-אפים יכולים לבחור במסלולים שונים, כמו השתתפות בסבבי השקעה, מימון המונים, לקיחת הלוואות ועוד. כעת, ישנה אפשרות חדשה שנפתחה לכם, והיא הנפקת מטבעות קריפטו (ICO – Initial Coin Offering).

מה זה ICO?

ICOs הם צורה נוספת של מטבעות קריפטו שעסקים משתמשים בהם כדי לגייס הון. באמצעות פלטפורמות המסחר של ICO, המשקיעים מקבלים "אסימונים" ייחודיים של מטבעות קריפטו בתמורה להשקעה הכספית שלהם בעסק. כך למעשה יש דרך חדשה שמשמשת כאמצעי למימון המונים באמצעות יצירה ומכירה של אסימון דיגיטלי למימון פיתוח פרויקטים.

האסימון הייחודי הזה מתפקד כמו יחידת מטבע המעניקה למשקיעים גישה לתכונות מסוימות של פרויקט המנוהל על ידי החברה המנפיקה. האסימונים הללו הם ייחודיים מכיוון שהם עוזרים לממן פרויקטי תוכנה בקוד פתוח שאחרת יהיה קשה לממן עם מבנה ההשקעות הרגיל וכן הוא נגיש יותר לקהילה מאשר רכישת מניות אשר לרוב מובלת על ידי משקיעים מוסדיים ואנשים שמאד מבינים בתחומים הללו ובעלי ניסיון רב.

 

סוגי אסימונים שאתם יכול להציע ב-ICO

באופן מסורתי, יש חלוקה לשני סוגי אסימונים כחלק מהנפקת מטבעות חדשים – מטבעות שירות ומטבעות אבטחה. אותם מטבעות, להם נקרא אסימונים למעשה ניתנים להבחנה קלה: מהצד האחד קיימים אסימוני שירות, או "אסימוני משתמש", מעניקים למשתמשים גישה עתידית למוצר או לשירות שלכם, בדומה להזמנות מראש.

מצד שני, אסימוני אבטחה מייצגים את מניות החברה וכפופים לתקנות משפטיות. ערכם של אסימוני אבטחה תלוי באירועים חיצוניים, כגון תנאים כלכליים ומכירות החברה.

 

מה זה White Papers ומה המטרה שלהם?

כאשר חברת סטארט-אפ של אשר רוצה לגייס כסף על ידי ICO, היא בדרך כלל כותבת את התכנית האסטרטגית שלה על מסמך שנקרא White Paper (או נייר לבן עברית) כדי לספק למשקיעים מידע חשוב שקשור למטבע.

המידע שכלול בWhite Paper צריך להכיל מידע על מספר נושאים, ביניהם: מה סוג הפרויקט, אילו יעדים ישאף הפרויקט להגשים עם סיומו, כמה כסף נדרש לביצוע המיזם, כמה אסימונים וירטואליים ישמרו המנפיקים לעצמם, איזה סוג מטבע הם ינפיקו, כמה זמן ימשך קמפיין ICO וכן מי הצוות מאחורי ההנפקה. החברה המנפיקה את ה-ICO מכינה את הנייר הלבן לפני השקת המטבע. זהו מרכיב מרכזי ב-ICO, שכן משקיעים רבים מבקשים טיוטה של ​​נייר לבן לפני שהם מחליטים אם להשקיע.

 

היתרונות של גיוס באמצעות ICO

בתור התחלה, קל מאד לייצר את אותם מטבעות קריפטו. אפשר ללמוד לעשות זאת לבד, או להעסיק אנשים שיודעים לכתוב את הקוד לצורך כך במהירות ותוך שעות בודדות.

בנוסף, באמצעות גיוס על ידי ICO ניתן להבין כמה השוק מאמין בחברה שלכם – כוחות השוק יכולים להעלות את המחיר אם אותן האנשים שבוחרים לרכוש את המטבע מאמינים ביכולת של החברה ומאמינים שהיא תצליח בטווח הרחוק. יתרה מכך, עם ICO לסטרטאפ שלכם יש פוטנציאל למשוך תשואות גבוהות. ערכו של האסימון יעלה משמעותית ככל שהחברה תגדל ותהפוך למצליחה יותר.

 

חסרונות גיוס על ידי ICO

למרות היתרונות השונים של השקעה ב-ICO, ישנם גם חסרונות של ICOs שכדאי להיות מודעים אליהם. לפרויקטים רבים של ICO יש שיעור הצלחה נמוך. כנגזרת מכך, אם פרויקט ה-ICO ייכשל, האסימונים יאבדו מערכם ויהפכו חסרי ערך.

בשל היעדר רגולציה האופיינית למטבעות קריפטו, אנשים עשויים להיות נתונים להונאות מצד משקיעים. רבות הפעמים ששומעים על אנשים שעושים הנפקות בעזרת ICO ומרמים את הרוכשים, אך קיימים מקרים רבים והפוכים.

 

ICO לעומת IPO

ההבדל הגדול ביותר בין ICO של מטבע קריפטוגרפי להנפקה ראשונית של מניות (IPO) הוא הפיקוח הרגולטורי והפן המשפטי של אירוע ההנפקה. ראשית, כחלק מהדרישה המחייבת להירשם ברשות הרגולטורית, כל חברה המעוניינת להנפיק הנפקה חייבת ליצור מסמך משפטי הנקרא "תשקיף".

התשקיף מייצג הצהרה משפטית על כוונתה להנפיק את מניותיו לציבור, ועליו לעמוד בסטנדרטים מסוימים של שקיפות. בין היתר, עליו לכלול מידע מרכזי על החברה וההנפקה הקרובה שלה כדי לסייע למשקיעים פוטנציאליים בקבלת החלטה מושכלת.

לפי הרגולציה העדכנית של ארה"ב ביחס ל-ICO יש דרישות רגולציה רק ​​אם הם מונפקים כאסימוני אבטחה ולא כאסימוני שירות עם זאת, מכיוון שפעילות רגולטורית כזו פותחה רק לאחרונה, הערכות משקיעים ובדיקת נאותות קשים יותר לביצוע, במיוחד בהשוואה להערכת הנפקות מניות, המוסדרות באמצעות תהליכים קפדניים ומפוקחות על ידי חברות רואי חשבון ובנקי השקעות, ובכך מספקות למשקיעים מידע נוסף ואבטחה.

 

לסיכום

נכון להיום, מרבית המדינות ברחבי העולם עדיין לא ביססו רגולציה על מטבעות דיגיטליים ועל דרך ביצוע ה-ICO. עם זאת, רכישת מטבעות דיגיטליים והשתתפות ב-ICO מסוכנות מאד, ולא מתאימה לכל אדם, במיוחד אם אין לו הבנה בתחום.

לכן, חשוב לוודא כי מסמכי הצעה משקפים נכונה הן את החברה והן את מבנה ה-ICO.  רצוי שהחברות אשר עושות גיוס באמצעים אלו ירשמו בנייר הלבן (White Paper) את גורמי הסיכון הייחודיים לשוק בו היא פועלת. זאת, כמובן, ללא קשר לסיכונים הקיימים בעולם הקריפטו.

לכל שאלה או סוגיה בתחום זה, אתם מוזמנים ליצור קשר עם עורך דין הקריפטו דניאל ינובסקי ולמשרד אותו מוביל. כך, תוכלו לקבל הכוונה מקיפה בתחום ולוודא כי תהיו מוגנים ומכוסים בין אם אתם מעוניינים לעשות הנפקה וגיוס כספים באמצעות ICO ובין אם אתם מעוניינים לרכוש מטבעות חדשים ולא בטוחים מה רמת ההגנה אותה אתם צפויים לקבל.

גיוס באמצעות ICO – כל מה שרציתם לדעת

לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader