הונאות הקריפטו: כך עורך דין הקריפטו ישמור על הכסף שלכם

לא ניתן להתעלם מכך שהשווקים הפיננסיים ברחבי העולם עוברים בימים אלו כמה מהתקופות הסוערות ביותר שחוו בשנים האחרונות. ההשלכות הכספיות של מגפת הקורונה העולמית הגיעו לכל חלקי העולם והובילו לתנודתיות גדולה בהרבה.

אנחנו שומעים רבות על והירידות הרבות בשוק ההון, אולם אנשים רבים לא מדברים על שוק המטבעות הקריפטוגרפים (מכונים גם מטבעות קריפטו) אשר אף הוא עובר טלטלה. מעבר לשינויים התכופים בערך המטבעות, מתחילה להתגבר התופעה של הונאות בקריפטו. לכן, אנחנו ממליצים לכם בחום להיוועץ עם עורך דין טרם ביצוע עסקאות במטבעות אלו.

 

קצת על עולם מטבעות הקריפטו

מטבע קריפטו מהווה מעין נכס דיגיטלי המשמש ככסף ובנוסף נועד לצרכי אימות העברת נכסים. הסיבה שהמטבעות הללו נקראים קריפטוגרפים היא מכיוון שפירוש המילה קריפטו הוא סודי או נסתר. בהתאם, מטבעות קריפטו משתמשים בטכניקות הצפנה כדי לאפשר שימוש בטוח, פומבי ואנונימי:

 

  • בטיחות

מתבטאת בכך שמטבעות הקריפטו מצויים על תשתית הבלוקצ'יין אשר משתמשת באמצעים מתמטיים מתוחכמים כדי לא לאפשר הונאה יזומה.

 

  • פומביות

מתבטאת בכך שכל טרנזקציה שנעשית נרשמת במעין פנקס פומבי אשר חשוף לעיני כל. באופן זה, ניתן לעקוב אחר המטבע ולראות אצל מי הוא נמצא.

 

  •  האנונימיות

מתבטאת בכך שלמרות שהמידע חשוף לעיני כל, מדובר במספר ארנק, אשר מזוהה באמצעות "מפתח ציבורי" – כך, אומנם ניתן לדעת באיזה ארנק מצוי אותו מטבע אשר עליו מחשפים את המידע, אולם לא ניתן לגלות את זהות האדם אשר מחזיק את הארנק, אלא אם הוא חושף זאת ביוזמתו.

התרחבות השימוש במטבעות הקריפטו

אמנם ישנם סוגים רבים של מטבעות קריפטו, אך הידוע ביותר הוא הביטקוין. תשלום באמצעות מטבע קריפטו הופך להיות הבחירה המועדפת, במיוחד בקרב הדור הצעיר (דור ה-Y ודור ה-Z) בשל האנונימיות והנגישות שלו לכולם.

השימוש במטבעות נעשה באמצעות אלגוריתמים מתוחכמים אשר נשענים על התשתית של הבלוקצ'יין.  כך, נוצר ביטחון ואמון במטבעות הללו ורבים בוחרים להשתמש דווקא בהם. בנוסף לאנשים פרטיים, גם חברות מאמצות את השימוש במטבע הקריפטו כאמצעי תשלום.

עד כניסת ממשל טראמפ, על מטבעות הקריפטו לא היתה רגולציה. בעת כניסתו לנשיאות, הוא הורה על יצירת כוח משימה לחקירת הונאות מטבעות קריפטו. בהתאם, החלו להימצא הונאות רבות (אשר אחת מהמפורסמות שביניהן נעשתה על ידי ישראלים). בשנים האחרונות יש עלייה במאמצים ובשיתוף הפעולה של הממשל הפדרלי להעמיד לדין חברות החשודות במעורבות בפעילויות הונאה הכוללות מטבעות קריפטו.

 

עורכי הדין העוסקים בתחום הבלוקצ'יין

אז אחרי שהבנו מהם מטבעות קריפטו. נתמקד בעיסוק המרכזי – כיצד עורך דין בתחום הקריפטו יכול לסייע בעסקת ביטקוין. עורכי הדין שעוסקים בבלוקציי'ן ובביטקוין בפרט כוללים עורכי דין מסוגי התמקצעות שונים. ביניהם, עורכי דין אשר מתמחים בדיני ניירות ערך, הימורים, קניין רוחני (IP), רגולציה של הימורים, אבטחת מידע ודיסציפלינות רלוונטיות אחרות.

עורכי דין הקריפטו והבלוקצ'יין תומכים בלקוחות ומסייעים להם להבין את השטח ולנצל באופן אפקטיבי ואופטימלי את מלוא ההזדמנויות העסקיות אשר נכרות בדרכם. כל זאת, נעשה במקביל לסיוע בהתגברות על מחסומים משפטיים ורגולטוריים במרחב דינמי זה. יתרה מכך, עורכי הדין שעוסקים בתחום הקריפטו יכולים לסייע לכם להימנע מהונאות ולשמור על הכסף שלכם בצורה אמינה וטובה יותר.

 

הונאות במטבעות קריפטו

הונאות קריפטו מבוצעות לרוב כאשר מדובר בהנפקת המטבעות הראשונית של החברה (ICO). בארצות הברית, סוכנויות פדרליות העמידו לאחרונה לדין חברות בגין ניהול ICO שלהן על ידי שימוש בטכניקות הונאה. חברות גם הועמדו לדין בגין גניבת כסף מארנקים אלקטרוניים של אנשים ומביצוע עסקאות או שימוש בבורסות לא מאומתות ובשרתים מפוקפקים.

מכשירים נפוצים המשמשים להלבנת מטבעות קריפטו כוללים כספומטים, אתרי הימורים, כרטיסים שנקנים דרך ספסרות ועוד. בדרך כלל, מכיוון שלא ניתן לאתר עסקאות אלו, פושעים יכולים בקלות לגרום לעסקאות הקריפטו להיראות כהכנסה לגיטימית וחוקית. למעשה, יש קושי ממשי של חוקרים בתחום למצוא את מקור ההונאה במקרים הללו. בפועל, נכון ל2021 הונאות הקריפטו בעולם הגיעו להיקף של 14 מיליארד דולר.

 

אמצעי הגנה מקדמיים כנגד הונאות קריפטו

אנו ממליצים לכם ללכת לעורך דין שייעץ לכם עוד טרם עשיית העסקה. במסגרת כך, הוא ידע להנחות אם מדובר באתרים שנראים חשודים ככאלו הנועדו להונות, ידעו לאפיין אתרים ולציין האם מדובר בפישינג, אפליקציות מזויפות, הונאות של giveaway ועוד.

יתרה מכך, אם גורמים מבקשים מכם את המפתח הפרטי שלכם, בניגוד למפתח הציבורי, סביר שמדובר בהונאה. עורכי דין הקריפטו יודעים לשמור על הכסף שלכם ולהגן עליכם מפני הונאות עוד טרם אתם מבצעים את העסקה.

 

פניה לעורכי דין בהינתן שאתם חוששים שהתבצעה נגדכם הונאת קריפטו

במידה שאתם חשים כי הפעולה שביצעתם באמצעות מטבעות הקריפטו היא בגדר הונאה, ראשית – עליכם לפנות לעורכי דין קריפטו בהזדמנות הראשונה שנכרת בדרכם. זאת, כדי לשקול יחד איתם אילו צעדים ניתן לנקוט כדי לנסות לשחזר את הנכסים שלכם או לקבל פיצוי כספי. הם גם ידעו לייעץ לכם בערכאות במידה שאתם פונים לאפיקי התביעה.

עם זאת, עוד טרם הגשת תביעה, עורכי הדין שלך עשויים להמליץ ​​על חקירות שונות. זה עשוי לכלול שכירת חוקר בלוקצ'יין או מומחה אחר למטבעות קריפטו כדי לאתר את הנכסים שלכם. הם עשויים גם להמליץ ​​לפנות לבית המשפט בבקשה לצווים רלוונטיים.

יש לציין כי הצעדים הללו צפויים להיות יקרים, במיוחד אם ההונאה רחבת היקף ודורשת מאמץ של גורמים רבים. לאור כך, אם סיכויי הצלחת התביעה או איתור הכספים נמוכים ייתכן שלא יהיה מידתי לבצע את כל הצעדים הללו. המלצות, כאמור, יבוצעו על ידי עורך דין קריפטו שידע לשמור על הכסף שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

לסיכום

אנחנו ממליצים לכם להעמיק בעולם הקריפטו כדי להבין גם באופן עצמאי באילו אפיקים ראוי יותר להשקיע ובאילו פחות וכן לוודא כי אתם נכנסים לעסקים עם האנשים הנכונים. זאת, כדי למנוע תרחישים בהם אתם מאבדים את כספיכם לגורמים אנונימיים שיהיה קושי ממשי באיתור שלהם ולאחר מכן, במידה שתרצו לתבוע אותם, תדרשו בהשקעה רבה של משאבים.

יתרה מכך, מכיוון שהונאות הקריפטו עשויות להיות משמעותיות ולעלות לכם המון כסף. אנחנו ממליצים לפנות למשרד עורכי הדין של דניאל ינובסקי המתמחה בקריפטו ויסייע לכם הן מראש והן בדיעבד בהינתן חשש מהונאה.

הונאות הקריפטו כך עורך דין הקריפטו ישמור על הכסף שלכם

לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader