מה זה NFT – המדריך המלא

בתקופה האחרונה נראה שאף אדם לא נשאר אדיש לתופעה של ה-NFTs (אסימונים שאינם ניתנים לשינוי).  מדובר באחד הטרנדים החמים ביותר שיצאו, אשר כובש את עולם השיווק הדיגיטלי בסערה בגדול. עם זאת, לא לכל אדם מן המניין יש הבנה אמיתית ומוצקה של מה זה NFTs, איך הם עובדים, וכיצד ניתן לשלב אותם בקמפיין שיווק דיגיטלי ספציפי למותג. אנחנו כאן כדי להסביר לכם על מה כל ההייפ, כדי שתוכלו להתחיל לרכוש ולקנות NFTs, או לחלופין לגרום ל-NFTs לעבוד בשבילכם כחלק ממיתוג העסק שלכם.

בואו נבין מה זה NFTs

ראשי התיבות NFT מייצגים "אסימון חסר תחליף". בדומה למטבעות קריפטו כמו ביטקוין, NFTs הם נכסים דיגיטליים שניתן לרכוש, למכור ולסחור לפי רצונכם, בדיוק כמו שאתם יכולים בכל נכס אחר אשר בבעלותכם. כפי שניתן לשער מהמילה "אסימון" (או טוקן), NFTs הם אכן אסימונים.

המשמעות היא שכל אחת מה-NFT המצויים הוא ייחודי ולא דומה לאף אסימון קיים אחר, כולל גרסאות אחרות של הנכס שעליו מבוסס ה-NFT. כלומר, הוא חד חד ערכי. כאשר נוצר NFT הוא הוא מצורף לתעודת בעלות דיגיטלית שמוכיחה זאת ונרשמת ברשת הדיגיטלית באופן שלא ניתן לשנותה. עם זאת, כדי להבין מה זה באמת NFTs, עליכם גם להבין מה פירוש המונח "חסר תחליף".

אם משהו הוא בר תחליף, ניתן בקלות להחליף אותו במשהו אשר שווה לו בערכו. כך, למשל, ביטקוין הוא דוגמה מצוינת לנכס דיגיטלי ניתן להחלפה, שכן כל ביטקוין שווה בערכו לכל ביטקוין אחר, אותו דבר גם כסף. לעומת זאת, נכס חסר תחליף, אפילו כמו כרטיס במטוס אשר יש בו מושב ספציפי, הוא יחיד במינו ואין לו מקבילה.

רבים מהנכסים היקרים ביותר בעולם, למשל סוגי זהב נדירים ויצירות אומנות מקוריות כמו המונה ליזה, קיבלו את מחירים הגבוה מפני שלא ניתן להחליפם במוצר זהה, וזו הסיבה שהם יקרים וכה ייחודיים.

 

NFTs והבלוקצ'יין

אם אתם בקיאים בעולם המטבעות הדיגיטליים כגון ביטקוין, את'ריום ועוד סוגי מטבעות פופולריים נוספים, אתם כנראה כבר מכירים את הרקע של טכנולוגיית הבלוקצ'יין עליה יושבים המטבעות הקריפטוגרפים ויכולים לדלג על פסקה זו. עם זאת, אם אתם חדשים בתחום, אנחנו כאן כדי להסביר לכם קצת את הרקע על העולם המורכב והמעניין הזה.

בלוקצ'יין הוא מסד נתונים המשמש לאחסון חלקים שונים של מידע דיגיטלי בסדר כרונולוגי. חלקים אלה נקראים בלוקים. הבלוקצ'יין נולד במטרה שלא יהיה מקום אחד מרוכז בו נמצאים כל הנתונים וכן במטרה שהפיקוח והרגולציה לא יהיו זהים לכאלו הנעשים על ידי המדינה. כלומר, השליטה ברשת נעשית על ידי מאות אלפי עמיתים ומפוזרת על פני מספר רשויות, משרדים או ישויות שונות במקום רק אחד.

האופי המבוזר של הבלוקצ'יין מאפשר לקונים ולמוכרים להתמודד ישירות זה עם זה במקום לעבוד עם גורמים מתווכים אשר דורשים עמידה בתנאים מסוימים.

יצוין שגם כאשר מדובר על NFTs וגם כאשר מדובר על מטבעות דיגיטליים אחרים, אם אתם מחליטים לרכוש אותם, אתם לא צפויים לקבל נכס פיזי מוחשי כמו שהייתם מקבלים בהינתן רכישה של ציור המונה ליזה. במקום זאת, רכישת הנכס הדיגיטלי המקורי מתועדת בפנקס בלוקצ'יין ציבורי הנגיש למיליוני מחשבים ברחבי העולם ולא ניתן לשינוי. כך, הרשומות הללו מוכיחות בעלות במטבעות וב-NFT.

 

כיצד מתמחרים את ה-NFT?

יש מגוון רחב של NFTs אשר נמכרים בטווחי מחירים שונים, אשר יכולים לנוע מסנטים בודדים עד לשווי של עשרות מיליוני דולרים. עם זאת, רובכם כנראה נחשף למכירות הגדולות אשר מגיעות לגובה מיליוני דולרים וגורמות לשיגעון ה-NFT הנוכחי.

כדי להמחיש זאת, ניתן לדבר על ה-GIF של ה-Nyan Cat , אשר נמכר עבור למעלה מחצי מיליון דולר. עוד יצירה מפורסמת אשר נמכרה ב-2.5 מיליון דולר הוא הציוץ הראשון שנעשה ברשת הטוויטר על ידי מקימו ג'ק דרסי.

בדיוק כפי שמטבעות קריפטו נחשבים בעיני אנשים רבים כתחליף לכסף הפיאט המסורתי בו משתמשים שנים רבות, יש כאלה שרואים ב-NFT כתשובה הדיגיטלית לפריטי אספנות יקרי ערך כמו אמנות, מוזיקה מקורית ועוד שימושים רבים שנעשים ב-NFT.

 

היכן ניתן להשתמש ב-NFTs?

אנשים שסוחרים במטבעות קריפטו לרוב יתעניינו בשוק ה-NFT. NFTs בודדים יכולים לעלות מאות אלפי דולרים בפלטפורמות אינטרנטיות בהן ניתן למכור את היצירות כגון הפלטפורמה המוכרת OpenSea. כמו כן, ניתן לרכוש אותם ב-Nifty Gateway תמורת כמה מאות דולרים בלבד. מעבר לרכישת המוצרים בשווקים היותר "מסורתיים" של NFTs, אפשר למצוא לטרנד המרתק הזה עוד מספר שימושים:

 

מיתוג ופלטפורמות מדיה

השימוש הבולט ביותר ב-NFT בימינו הוא במדיה דיגיטלית כתוכן. NFTs מגדילים את ההכנסות של יצרני תוכן על ידי הפעלת כלכלת יוצרים שבה אמנים מוותרים בעלות על רכושם לפלטפורמות שמפיצות אותו.

רשת טאקו בל (Taco Bell) האמריקאית היא דוגמה מצוינת למותג מודרני אייקוני, אשר מינף לאחרונה את NFTs באסטרטגיית השיווק שלו באופן שהביא לרשת תעבורה רצינית ושם אותה במרכז העניינים. כך, רשת המזון המהיר הפופולרית פרסמה 25 קובצי GIF ייחודיים. כל GIF עלה בערך $1 אחד בודד, כמו המחיר של "הטאקו המקורי של טאקו בל". בהתאם, כל אדם שבבעלותו ה-NFT  הזה, יכול לקבל טאקו בחינם.

תוך 30 דקות כל קובצי ה-GIF של טאקו בל אזלו. כיום, ה-GIFs הללו ממשיכים להימכר ולעבור בין משתמשים ומייצרים תמלוגים לרשת בתהליך. בהתאם, רשת טאקו בל תורמת את כל התמלוגים שמתקבלים אליה לקרן טאקו בל, המעניקה מיליוני דולרים במענקים ומלגות לאנשים הזקוקים לכך.

 

NFTs למשחקים

בשנים האחרונות (2020-2023) NFTs עוררו את סקרנותם של כמה יוצרי משחקים. ברוב המשחקים המקוונים, אנשים יכולים לרכוש מוצרים עבור הדמות שלהן. כך, אתה יכול להחזיר את ההשקעה שלך עם NFTs על ידי מכירתם לאחר שתסיים עם הפריטים.

המשחק המוכר ביותר (הגם שהיו איתו בעיות פריצה מסוימת במרץ האחרון) הוא Axie Infinity אשר מורכב ממאפיינים דומים לאלו של משחק פוקימון. השחקן אוסף יצורים מצוירים ומשתמש בהם כדי להילחם נגד שחקנים אחרים. חלקם נדירים יותר מאחרים, ומעוררים קנאה אצל מאמנים עמיתים. עם זאת, לעומת משחק הפוקימון המוכר – הוא אינו פועל על קונסולת נינטנדו, אלא בנוי על בסיס רשת הבלוקצ'יין.

ב-Axie Infinity, שחקנים מעמידים את הקבוצות של היצורים שלהם מול קבוצות של שחקן יריב. כל Axie מיוצגת על ידי שורות קוד במשחק ומשמש כ-NFT. ניצחון בקרבות ויציאה להרפתקאות מזכה את השחקן במטבע קריפטו הנקרא SLP, שניתן למכור בדולרים אמיתיים בעולם האמיתי.

 

בטחונות NFTs for DeFi

NFTs יכולים לשמש כבטוחה להבטחת הלוואה. ראשית, על המלווה והלווה להסכים על שווי הנכס, משך התקופה וגובה הריבית שיש להחזיר על סכום ההלוואה המקורי.

 

לסיכום

לרוב האנשים אין הבנה עמוקה מספיק בעולם הקריפטו וה-NFTs כדי לקבוע את הערך של NFTs ולבסס את ההערכות שלהם על נתונים קונקרטיים. בהתאם, קשה להם לחזות מה הם יקבלו בתמורה לאסימונים שלהם. הערכת שווי NFT מושפעת לאורך זמן ממוניטין שלא לקונים או למוכרים אין שליטה עליו.

אם אתם מעוניינים להעמיק בעולם ה-NFT ולהבין כיצד ניתן לקבוע את שווי הנכסים הדיגיטליים שקיימים בידכם או שאתם מעוניינים לרכוש, אנחנו ממליצים לפנות לעורך דין דניאל ינובסקי אשר ידע לסייע לכם בתחום או להפנות אתכם למקורות רלוונטיים ומהימנים. בהצלחה!

מה זה NFT – המדריך המלא
מה זה NFT – המדריך המלא
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader