עולם חדש – כך המטבעות הדיגיטליים עומדים לשנות את העולם

מטבעות דיגיטליים, הידועים גם כמטבעות קריפטוגרפים, הופכים להיות מוכרים ופופולריים יותר ברחבי העולם. אם אתם לא שוחים בתחום, ייתכן ששמעתם פה ושם את המונחים הבלוקצ'יין, הקריפטו, מטבעות דיגיטליים וקצת על הביטקוין. במידה שאינכם מבינים מדוע מדובר בדבר כה מהפכני. אנחנו כאן כדי להסביר לכם כיצד מטבעות דיגיטליים יהפכו את העולם לעולם חדש והפכו אותו למקום טוב יותר.

 

קצת על המטבעות הדיגיטליים

בעיקרון, מטבע דיגיטלי הוא כסף אלקטרוני המאוחסן בארנקים אלקטרוניים או בקבצים המצויים במחשב. אותם מטבעות דיגיטליים מצויים על טכנולוגיית בלוקצ'יין, אשר עוקבת אחר כל עדכון או העברה באופן כרונולוגי כדי לוודא שלא מדובר בהונאה.

לאחר מכן, כחלק מטכנולוגיית הבלוקצ'יין המידע מאוחסן בצורה מקודדת (על כן קוראים לטכנולוגיה קריפטו – מלשון קריפטוגרפיה), כך שכל אחד יכול לראות אותו כמידע ציבורי. עם זאת, לא ניתן לשנות נתונים קיימים.

יש להדגיש שעל אף שהמידע חשוף לעיני כל, הצדדים לעסקאות עשויים להיות אנונימיים ומאופיינים על ידי "מפתח ציבורי". אותו מפתח מהווה למעשה שורת אותיות ומספרים רנדומליים אשר מאפיין בצורה חד חד ערכית את הארנק של אחד מצדי העסקה, כך שניתן לעקוב אחר כל מטבע ולהבין אצל מי הוא נמצא. כמובן שהמעקב הוא אחר מאפיין שאינו יכול להעיד על זהות המחזיק, אלא רק על המיקום התיאורטי שלו.

סוגי מטבעות דיגיטליים

קיימים מספר רב של מטבעות דיגיטליים, כאשר המוכר ביותר מביניהם הוא הביטקוין. עם  זאת, ישנם אלפי מטבעות דיגיטליים שונים נוספים כגון את'ריום, ריפל ועוד. יצוין כי לא כל מטבעות הקריפטו משרתים את אותה מטרה. בעוד שחלקם מיועדים לשימוש כללי כגון תשלומים או השקעות, אחרים נועדו לענות על בעיות ספציפיות או לחלופין לשרת תעשיות ספציפיות.

מטבעות דיגיטליים עשויים להיראות כמו טכנולוגיה מן העתיד. הטכנולוגיה הזו חוללה מהפכה באופן שבו אנשים מאחסנים כסף, משלמים עבור סחורות ושירותים ועושים עסקים. מעבר לכל השינויים המתוארים אשר קצת מובנים מאליהם ישנן, ישנן מספר אופנים אחרים במסגרתם המטבעות הדיגיטליים עומדים להביאנו לעולם חדש ולשנות את העולם.

במסגרת המאמר נציג את התרחישים והמקומות בהם אנחנו מאמינים כי המטבעות הדיגיטליים יהפכו את המסגרת בה אנחנו חיים לאחרת וייצרו עולם חדש:

 

  • סוגיות אבטחתיות

הבלוקצ'יין מאובטח באופן בולט ומהותי יותר מאשר המתחרים המסורתיים שלו. מטבעו, מדובר במעין פנקס ציבורי. כאשר מכניסים נתונים לתוך הפנקס הזה, הם עוברים תהליך הצפנה ונעשים מוגנים באופן די הרמטי. כלומר, לאף גורם בודד אין את היכולת והאפשרות לתמרן את המידע שבתוכו הבלוקצ'יין. כל זאת, הופך את הטכנולוגיה לאידיאלית עבור כל חברה אשר עוסקת באבטחת מידע וחדירות סייבר.

יש לציין שלאור אמצעי הזהירות הרבים, מטבעות כמו הביטקוין דורשים זמן עיבוד רב יחסית, כאשר כל עסקה מאושרת כל 10 דקות בממוצע. כלומר, מדובר בזמן עסקה ארוך מאד. לאור כך, נוצרו מטבעות רבים חדשניים אשר מבוססים על הטכנולוגיה ומשתמשים במאפייני הגנה אחרים ומהירים יותר.

דוגמה לשינוי ניתן למצוא במטבע ה-Avalanche eCash, אשר בנוי על אלגוריתם קונצנזוס אשר מאפשר עסקאות מיידיות, שדרוגים ואבטחה משופרת. זאת, תוך שימת דגש רב על דאגות לגבי פרטיות וחוסר אמון בריכוזיות ורגולטור מרכזי.

 

  • הפחתת הונאות

הונאות פיננסיות הן עקב אכילס גדול בשוק והן מייצרות חשש גדול ביותר. בין אם מדובר בהעברת כספים או שימוש פשוט בכרטיס אשראי באתר לא מאובטח (ואפילו מאובטח, ראו את המקרה המצער בשירביט לא מזמן), האפשרות של הונאה קיימת ודאגה גדולה לכולם. הדאגה והחשש אף מתגברים ביתר שאת כאשר מדובר באנשים שהיו קורבן להונאה בעבר.

המטבעות הדיגיטליים מהווים פתרון רלוונטי, יעיל וישים מאד. זאת, מכיוון שהם אינם משויכים לחשבון הבנק או לכספי המזומנים שלכם. כאמור, מדובר במנגנון דיגיטלי ומאובטח, כאשר טכנולוגיית הבלוקצ'יין מתעדת את כל העסקאות. כלומר, מטבעות דיגיטליים ייצרו עולם חדש וישחקו חלק גדול בהפחתת הונאה, ישנה את העולם, וייתן שקט נפשי לכלל בעלי ההון.

 

  • הגדלת השקעות ייעודיות באמצעות מימון המונים יעיל

מי מאיתנו לא שמע על המימון המונים? מדובר בדרך פופולרית אשר תופסת תאוצה במסגרתה יזמים מנסים לגייס כסף עבור המוצרים או השירותים אותם הם מספקים. בדומה לרכישת חלקי מניות, משקיעים קטנים יכולים להתעניין במוצר ולבצע השקעה קטנה.

המערכת הזו נועדה להחליף את המערכת הישנה במסגרתה מספר מצומצם של משקיעים בעלי אמצעים אשר מבצעים השקעות גדולות ונהנים מכל הנתח בעצמם בהינתן הצלחה. כך, הסיכון פוחת ותיק ההשקעות של אנשים מתחלק בצורה רחבה יותר.

מטבעות דיגיטליים ישנו את העולם לעולם חדש מכיוון שהם מאפשרים לחזק את מימון ההמונים. כיום, מבצעים הנפקות מטבעות (ICO), בדומה להנפקת ניירות ערך בבורסה (IPO). כך, המטבעות הדיגיטליים משמשים כמקור ההון למיזם של אותן חברות סטארט-אפ אשר מבקשות השקעה.

 

  • מעודד התקדמות מדעית

בעשרות השנים האחרונות ניכרת התפתחות והתקדמות משמעותית בעולמות המדעיים. עם זאת, נראה כי נתונים ומידע קריטיים נשמרים בסוד על ידי מוסדות וממשלות ברחבי העולם, מה שמקשה על המשך התקדמות קולקטיבית.

טכנולוגיית מטבעות דיגיטליים עשויים לסייע ולשנות את החסמים המדעיים העומדים בפני החוקרים במדינות השונות. זאת באמצעות מתן גישה לכולם לנתונים בזמן אמת וביטול מוסדות, קרנות ותאגידים גדולים אשר שומרים בד' אמותיהם את המידע החשוב והקריטי הזה שעשוי לייצר עולם חדש.

 

  • יחזק את המסחר המקוון (e-commerce)

מאז כניסת מגפת הקורונה ובמיוחד לאור עונת הסגרים, נראה שאנשים רבים ברחבי העולם החלו לבצע את מרבית הרכישות שלהם באינטרנט. הדבר כמובן מתחזק גם בעונות החגים. למרות שזה הרבה יותר נוח מאשר לנסוע מחנות לחנות כדי למצוא פריט ספציפי, החששות של הונאת וגניבת אשראי אשר נראו כאמור לא מעט בתקופות האחרונות, מרתיעים את הקונים מלבצע רכישות מסוימות, וייתכן מאד שאנשים רבים יותר היו עושים שימוש באתרים המקוונים אם איום ההונאה היה מצטמצם משמעותית.

השימוש במטבעות דיגיטליים בעולמות אלו אף הוא מייצר עולם חדש. כך, לא רק שהשימוש במטבעות דיגיטליים מפחית את הסיכון להונאה עבור הרוכשים באתרים המקוונים, אלא שהוא מסייע בהפחתת החשש גם מהצד השני – של הספקים ובעלי החנויות. הסיבה לכך היא שהרכישות והעסקאות אשר מתבצעות באמצעות המטבעות הדיגיטליים הן קבועות ויש ביטחון מלא שהעסקה תתרחש ושלא ייווצר מצב שהכסף יחזור (בין אם הרכישה נעשתה לאור הונאה או מטעמים אחרים).

 

  • תמיכה במערכת הבריאות

מגפת הקורונה שפקדה אותנו לפני מספר שנים ומסרבת לעזוב, החזירה את העניין בשירותי בריאות והביאה אותם לקדמת הבמה. כיום, אחת הבעיות המרכזיות המתקשרת למערכות בריאות ברחבי העולם היא שקיימת טכנולוגיה ישנה מאד, במיוחד כאשר מדובר על אחסון רשומות רפואיות והעברת נתונים רפואיים בין הגורמים המטפלים השונים.

המשמעות של חוסר ההתקדמות היא ששמירה על תיעוד רפואי מלא עלולה להיות קשה עבור המטופלים שכן ההיסטוריה שלהם עלולה להימשך שנים רבות, בגילאים שונים ובמוסדות שונים. טכנולוגיית הקריפטו, אשר מבוססת על הבלוקצ'יין יכולה לעזור לשנות לחלוטין את אופן ניהול שירותי הבריאות על ידי מתן אפשרות להחזיק רשומות מבוזר עם גישה לנתונים לפי הצורך. זאת, באמצעות המטבעות עצמם.

 

  • הכלה פיננסית

אחת השינויים המשמעותיים שעשויים להוביל לעולם חדש הוא הכלה פיננסית שיכולה להתרחש באמצעות שימוש במטבעות דיגיטליים. הדבר מקבל משנה תוקף במדינות מתפתחות. כך, מטבעות דיגיטליים מסייעים ברכישת משאבים ומאפשרים לספק שירותים פיננסיים לאור הגישה המהירה אליהם.

אם לרוב בנקים או גורמים שאינם מבוזרים ונמצאים בשליטת אדם או רשות לא מאפשרים לכל אדם לפתוח חשבון בבנק, המטבעות הדיגיטליים אינם סלקטיביים. מטבעות דיגיטליים עשויים להועיל לכלכלות מתפתחות מכיוון שהם יכולים להגדיל את מעמדם הכלכלי והחברתי. יזמים מקבלים יותר שליטה, וכך, הגישה להון הופכת להרבה יותר קלה עקב הופעת טכנולוגיות הבלוקצ'יין. הכל תורם לעלייה בפעילות הכלכלית.

 

לסיכום

בשנים האחרונות ניכרת עליה רבה בשימוש במטבעות דיגיטליים. השימוש הטבעי והראשוני הוא לצורך ביצוע מסחר במסגרתו אנשים מוכרים וקונים באמצעות המטבעות הדיגיטליים. במקביל, ניתן לראות במטבעות רבים, כגון הביטקוין, מקור להשקעה בדומה למניות או אג"ח.

עם זאת, במאמר זה הצגנו את הדרכים באמצעותם אנחנו חושבים שהמטבעות הדיגיטליים עומדים לשנות את העולם ולייצר עולם חדש, ויש שיטענו (ואנחנו ביניהם) שמדובר בעולם טוב יותר ונגיש יותר לכל אדם. כך, עסקאות יתבצעו ללא חשש מהונאה, תוך אבטחה רבה ואף לכל אדם יתאפשר לסחור בהם, ללא רגולציה רבה של גופים ממשלתיים ומוסדיים.

במידה שאתם מעוניינים לבצע פעולות במטבעות קריפטוגרפים, משרד עורך דין דניאל ינובסקי ישמח לעמוד לרשותכם ולסייע בכל.

עולם חדש – כך המטבעות הדיגיטליים עומדים לשנות את העולם
עולם חדש – כך המטבעות הדיגיטליים עומדים לשנות את העולם
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader