תשלום מס בארץ מחו"ל עבור רווחי קריפטו -השינוי של 2024

ככל שעולם המטבעות הקריפטו ממשיך להתפתח, כך גם התקנות סביב המיסוי שלהם. בשנים האחרונות, מדינות רבות הכירו בצורך לקבוע קווים מנחים ברורים למיסוי רווחי קריפטו. החל מתחילת 2024, חל שינוי משמעותי, המאפשר לאנשים לשלם את חובות מס הקריפטו מבנקים ופלטפורמות מסחר בחו"ל.

מה, זה המצב הכלכלי והגירעון התקציבי של המדינה, הביא לשינוי הגישה של ישראל ולהחלת הנוהל לתשלום המס עבור רווחי קריפטו.

מאמר זה נועד לחקור את השינוי הקרוב וההשלכות הפוטנציאליות שלו על משקיעי קריפטו.

 

הבנת הנוף הנוכחי במיסוי רווחי קריפטו

ב-2023 לפני השינוי הזה, תשלום המס עבור רווחי קריפטו הוגבל למוסדות פיננסיים מקומיים. על פי הרגולציה של בנק ישראל, תשלום המס חייב להתבצע מחשבון בנק ישראלי בלבד. מצב זה לא מאפשר לממש ולשלם מס מהכספים שמקורם ברווחי הקריפטו המנוהלים בבורסות בינלאומיות.

מגבלה זו הציבה לעתים קרובות אתגרים גם עבור אנשים שהחזיקו כספים בבנקים זרים או פלטפורמות מסחר בינלאומיות.

עם זאת, עם התקנות החדשות ב-2024 תהיה לנישומים אפשרות למלא את חובות המס שלהם מבנקים וגופים פיננסיים בחו"ל.

בדצמבר 2023 הודיעה הפרקליטות לביהמ"ש שתגיש בתחילת ינואר 2024 נוהל חדש שעל פיו ניתן יהיה לשלם מס על רווחים משוק הקריפטו ישירות לרשות המסים, תוך עקיפת המערכת הבנקאית. הנוהל נכנס לתוקף בראשון לינואר 2024 ו דיווח ותשלום מס לרשויות עד יוני 2024.

מס קריפטו
מס קריפטו

דרישות הנוהל החדש 2024

  1. הנוהל החדש מתייחס רק לכספי מסים מרווחים במטבעות וירטואליים.
  2. המצאת אסמכתא על סירוב קבלת הכספים לפחות אחד הבנקים בישראל
  3. צריך למסור פירוט מלא על הפעילות במטבעות הורטואליים.
  4. הכסף שיופקד בחשבון הבנק של רשות המסים חייב להיות בשקלים בלבד.
  5. ניתן לבצע העברה לא רק מבנק בחו"ל, אלה גם מפלטפורמת המסחר בקריפטו, בית השקעות או נותן שירותים פיננסיים אחר, בלבד שהוא מפוקח בישראל או בחו"ל ואינו נמצא במדינה בסיכון. ניתן לבצע העברות מהאיחוד האירופי, קנדה, בריטניה, ארה"ב, אוסטרליה, ניו זילנד ועוד.
  6. החשבון ממנו מתבצעת ההעברה חייב להיות על שמו של משלם המס (גם אם זה פלטפורמת מסחר בקריפטו).

 

יתרונות תשלום מס מבנקים בחו"ל

  1. גמישות: התרת תשלומי מס מבנקים וגופים פיננסיים בחו"ל מספקת גמישות רבה יותר לאנשים בעלי אחזקות פיננסיות בינלאומיות. זה מתאים לאנשים שיש להם תיקים פיננסיים מגוונים על פני מספר תחומי שיפוט.
  2. נוחות: למי שמחזיק כספים בבנקים זרים, תשלום מיסים ישירות מחשבונות אלו יכול לפשט את התהליך. זה מייתר את הצורך בהליכי העברה מורכבים ומפחית את הנטל הניהולי.
  3. ציות משופר: מתן אפשרות לתשלום מס מבנקים בחו"ל מעודד ציות בקרב משקיעי קריפטו. על ידי הצעת שיטה יעילה ונגישה, המקדמת שקיפות ואחריות בדיווח על רווחי קריפטו.

 

שיקולים ומגבלות

בעוד שהיכולת לשלם מס מבנקים בחו"ל מביאה מספר יתרונות, חיוני לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

  1. דרישות משפטיות ורגולטוריות: על משלמי המסים לוודא שהבנק הזר המדובר עומד בכל הדרישות החוקיות והרגולטוריות הנדרשות. זה כולל הקפדה על איסור הלבנת הון (AML) ופעולה על פי תקנות הכר את לקוח שלך (KYC).
  2. חובות דיווח: אנשים עדיין חייבים למלא את חובות הדיווח שלהם לרשויות המס בישראל. זה כולל דיווח מדויק על כל העסקאות והרווחים במטבעות קריפטוגרפיים, ללא קשר למקום שבו הכספים מוחזקים.
  3. הליך פלילי: הנוהל החדש 2024 שונה מנוהל גילוי מרצון, אשר מגן על המדווחים לרשות המסים מפני פתיחת הליך פלילי נגדם. הנוהל החדש אינו משפיע על ההליך הפלילי לפי פקודת מס הכנסה או כל חוק אחר.

 

סיכום

השינוי שהביאה איתו שנת 2024 בתקנות תשלום המס עבור רווחי קריפטו, מאפשר תשלום מבנקים בחו"ל, מייצג התפתחות משמעותית בנוף מיסוי הקריפטו. זה מספק גמישות, נוחות ושקיפות רבה יותר.

לעורכי הדין שלנו ניסיון רב בליווי לקוחות בעלי נכסים פיננסיים מסוג מטבעות וירטואליים, סחר בבורסות קריפטו בינלאומיות והבנה מעמיקה בתהליכי המיסוי וההסדרה בישראל. נשמח לעזור גם לכם! צרו קשר עוד היום עם משרד עו"ד דניאל ינובסקי.

תשלום מס בארץ מחול עבור רווחי קריפטו -השינוי של 2024
תשלום מס בארץ מחול עבור רווחי קריפטו -השינוי של 2024
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader