היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים: המדריך למשקיעים חדשים

מטבע קריפטו הוא למעשה מטבע דיגיטלי אשר מופץ על פני מספר עצום של מחשבים, מה שהופך את זה כמעט בלתי אפשרי לזייף את המטבע או לגרום לשימוש כפול בו ("הוצאה כפולה"). בעצם, מדובר במערכת המאפשרת תשלומים מאובטחים באינטרנט. מבנה זה מאפשר להם להתקיים מחוץ לשליטת ממשלות ורשויות רגולטוריות. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין מהם היתרונות וחסרונות של מטבעות הקריפטו כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת האם כדי לכם לרכוש אותם.

 

קצת על מטבעות הקריפטו

מטבעות קריפטו הפכו לתופעה עולמית ויש רבים שמחזיקים בדעה כי הם צפויים להחליף את מטבעות הפיאט המסורתיים בשנים הקרובות. העובדה שעסקים רבים מתחילים להטמיע תשלומים באמצעות מטבעות אלו עשויה לאשר את ההערכות אלו. עם זאת, סביר שייקח זמן עד שימצאו את דרכם כאמצעי התשלום העיקרי, לאור ההתנגדות העזה של הרגולטורים ברחבי העולם.

כיום, יש מספר יתרונות ומספר חסרונות למטבעות הדיגיטליים. אנחנו כאן כדי לפרוט אותם ובאופן שיסייע לכם לקבל החלטה האם אתם מעוניינים להיות בצד של המתרס שתומך בהם ומאמין שיהפכו לקונצנזוס עולמי או לחלופין להיות בצד שמחזיק בעמדה שהם "הייפ" שיחלוף מהר:

 

יתרונות של המטבעות הקריפטוגרפים

לא סתם החלו לעמול על יצירת מטבעות דיגיטליים שיהיו מבוזרים ולא כפופים לממשלה אחת. למטבעות אלו יש מספר יתרונות לא מבוטל. ביניהם:

 

ביזוריות גבוהה

המטבעות הקריפטוגרפים מאוחסנים במסד נתונים אשר מפוזר בין מספר צמתי רשת במקומות שונים בעולם. הדבר שומר על נאמנות הנתונים המאוחסנים בהם – אם מישהו ינסה לשנות רשומה במופע אחד של מסד הנתונים, הצמתים האחרים לא ישתנו וכך ימנע משחקן רע לעשות זאת.

אם משתמש אחד מתעסק ברישום העסקאות של ביטקוין, כל הצמתים האחרים יצלבו זה את זה ויזהו בקלות את הצומת עם המידע השגוי. מערכת זו עוזרת לקבוע סדר מדויק ושקוף של אירועים. בדרך זו, אף צומת אחד בתוך הרשת לא יכול לשנות מידע המוחזק בתוכה.

בגלל זה, המידע וההיסטוריה (כגון של עסקאות של מטבע קריפטו) הם בלתי הפיכים. רשומה כזו יכולה להיות רשימה של עסקאות, אבל אפשר גם לבלוקצ'יין להחזיק מגוון מידע אחר כמו חוזים משפטיים, זיהוי מדינה או מלאי מוצרים של חברה.

 

רמת ביטחון

המטבעות הללו מאד בטוחים. אלא אם כן אדם מסוים מקבל גישה למפתח הפרטי של ארנק הקריפטו שלכם, הוא לא יכול להשתמש במטבעות שנמצאים בתוך הארנק שלכם. עם זאת, אם תאבדו את המפתח הפרטי שלכם, לא ניתן לשחזרו ולא תראו את הכספים שלכם לעולם.

מעבר לכך, כל עסקה אשר מתבצעת באמצעות רשת הבלוקצ'יין מאובטחת לאור דרך הפעולה – הכרייה.  כדי לאשר עסקאות למעשה נדרש שיהיה קונצנזוס בין כל המשתמשים אשר נקראים כורים. לצורך כך, הם צריכים לאשר את העסקאות.

מדובר במאות אלפי אנשים שלא מכירים אחד את השני והדבר נעשה בצורה חכמה על בסיס אלגוריתם. כך, אלמנט הביזור עוזר לאמת עסקאות ולשמור על כך שלא יעשו הונאות בתוך המטבע עצמו. ככל שמתווסף יותר כוח מחשוב לרשת, היא הופכת אפילו ליותר מאובטחת.

אומנם מדי פעם ניתן לשמוע על מקרים בהם חשבונות קריפטוגרפים נפרצו, אך הדבר בדרך כלל קשור לבורסות אשר עושות מסחר ובפריצה אליהן ולא שינוי של המטבע עצמו. ככל שאנשים שומרים את המטבעות שלהם במקומות פרטיים כמו ארנק קר או חם, הם יהיו מאד מוגנים ולרוב יהיה קשה לחדור ולגנוב אותם.

 

הגנה מאינפלציה

כיום, אינפלציה זה מושג שאנחנו שומעים הרבה ומאד חוששים ממנו מכיוון שהוא משפיע באופן ישיר על רמת החיים שלנו ויכולת הקניה שיש לנו באמצעות הכסף שאנחנו מחזיקים בחשבון הבנק.

האינפלציה למעשה גורמת למטבעות רבים להפחית מערכם ולרדת. רוב המטבעות הקריפטוגרפים קובעים את הכמות המקסימלית של מטבעות שיוכלו להיות מופקים, כבר בזמן השקת המטבע. כך למשל, לביטקוין יש רק 21 מיליון מטבעות שיכולים להיות מופקים ולא ניתן להגדיל את כמות זו. לכן, ככל שהביקוש של הביטקוין יגדל, הערך שלו יגדל, מה שעשוי לשמור על השוק ובטווח הארוך למנוע אינפלציה.

 

חסרונות

למרות כל היתרונות, יש לבלוקצ'יין ולמטבעות קריפטו מספר חסרונות אשר צריך לתת עליהם את הדעת. נציג מספר חסרונות מרכזיים:

 

צריכה גבוהה של אנרגיה

כריית מטבעות קריפטו דורשת כוח חישוב וחשמל רב מאד, מה שהופך אותה למשאב שדורש אנרגיה בכמויות בלתי נתפסות. המטבע שצורך הכי הרבה אנרגיה הוא הביטקוין, אשר הוא המטבע הכי נסחר שקיים כיום. כאמור בחלק של היתרונות, תהליך הכרייה – אותו התהליך אשר מאפשר את כל הביזוריות, הביטחון והאמינות של הבלוקצ'יין דורש מחשבים מתקדמים והרבה אנרגיה. לא ניתן לעשות את זה במחשבים רגילים.

כורי ביטקוין גדולים נמצאים במדינות כמו סין שמשתמשות בפחם לייצור חשמל. זה הגדיל בצורה משמעותית את טביעת הרגל הפחמנית של סין. יצוין שיש סטטיסטיקות מטורפות שמראות כי האנרגיה שכריית ביטקוין צורכת שווה לאנרגיה של מספר מדינות קטנות בעולם!

 

מאפשר לבצע פעילויות בלתי חוקיות

כמו שציינו למעלה, הפרטיות והאבטחה של עסקאות קריפטו הן גבוהות מאד, לכן קשה לממשלה לאתר כל משתמש לפי כתובת הארנק שלו או לעקוב אחר הנתונים שלו.

ביטקוין שימש כאמצעי תשלום (החלפת כסף) במהלך עסקאות לא חוקיות רבות בעבר, כמו קניית סמים, סחר באנשים ומכירת נשק ברשת האפלה. זה שימש גם כמה אנשים כדי להמיר את כספם שנרכשו שלא כדין כדי להסתיר את מקורו, באמצעות מתווך נקי. כך, למעשה, הצליחו לבצע המון פעולות לא חוקיות עם חתימה דיגיטלית כה נמוכה באופן שמקשה לאתר אותם ולהכניסם לכלא.

 

לסיכום

ניתן לראות כי קיימים לבלוקצ'יין יתרונות וחסרונות רבים. כדי להרחיב את אופקיכם על הנושא ולהבין אם אתם מעוניינים להתחיל להשקיע וכן להבין את ההשלכות החוקיות של כל פעולה, אנחנו ממליצים לכם לפנות לעורך דין דניאל ינובסקי אשר מומחה בתחום וידע לסייע לכם בכל.

היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים המדריך למשקיעים חדשים
היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים המדריך למשקיעים חדשים
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader