כיצד עורך דין קריפטו יכול לסייע בעסקת ביטקוין?

אין אחד שחי בפלנטה שלנו ולא שמע בשנים האחרונות על טירוף הבלוקצ'יין, והביטקוין בפרט. אנחנו מניחים כי נכנסתם לכתבה מכיוון שאתם מחפשים עורך דין שיכול לסייע לכם בביצוע עסקאות ביטקוין. לשם כך, נסביר לכם ראשית מהו הביטקוין, כיצד הוא פועל וכיצד עורכי הדין בתחום עשויים לעזור לכם לבצע עסקאות בצורה אפקטיבית אשר תסייע לכם לעשות זאת בבטיחות, תוך נטילת סיכונים מינימליים – הן בביצוע העסקה והן בנגזרות מהעסקה כמו ענייני מיסוי ועוד.

קצת על הביטקוין

ביטקוין הוא מטבע קריפטוגרפי (מטבע דיגיטלי) שנועד לפעול כאמצעי חלופי לכסף וצורת תשלום. השוני מהכסף אותו אנו מכירים כיום הוא שהמטרה שעומדת בתשתית עולם הבלוקצ'יין והמטבעות הקריפטוגרפים היא שהשליטה במטבעות אלו תהיה חיצונית ולא תעשה על ידי הממשלה, קבוצה או ישות אחת. כך, למעשה, ניתן להסיר את הצורך במעורבות של צד שלישי בעסקאות פיננסיות.

ביטקוין הוצג לציבור בשנת 2009 על ידי מפתח אנונימי (או קבוצת מפתחים) אשר משתמשים בכינוי סאטושי נקמוטו (Satoshi Nakamoto). הביטקוין הפך למטבע הקריפטו הידוע ביותר בעולם. הפופולריות שלו נתנה השראה לפיתוח של מטבעות קריפטוגרפיים נוספים אחרים כמו את'ריום וריפל. אותם מתחרים מנסים להחליף את הביטקוין כמערכת תשלום או משמשים בטכנולוגיה לצורך אבטחת מידע ותיעוד עסקאות.

 

איך הביטקוין עובד

הבלוקצ'יין הוא מעין ספר חשבונות ציבורי משותף שעליו מונח כל המערך של הביטקוין. כל העסקאות שאושרו כלולות בשרשרת הבלוק. בדרך זו, באופן פשטני, ארנקי הביטקוין יכולים לחשב את יתרת ההוצאה שלהם ובכך ניתן לאמת עסקאות חדשות ולהבטיח שהן באמת בבעלות הצד שעשה שימוש בביטקוין. השלמות והסדר הכרונולוגי של שרשרת הבלוק נאכפים באמצעות קריפטו.

עסקה בביטקוין נעשית על ידי העברת מטבע הביטקוין בין ארנקי קריפטו שונים. בעת ביצוע העסקה, היא נכללת בשרשרת בבלוק. ארנקי ביטקוין שומרים על נתון סודי הנקרא "מפתח פרטי" אשר משמש לחתימה על עסקאות, ומספק הוכחה מתמטית לכך שהם הגיעו מבעל הארנק.

אותה חתימה גם מונעת את שינוי העסקה על ידי אדם אחר לאחר עשיית העסקה. כל העסקאות משודרות לרשת ומתחילות לרוב להיות מאושרות תוך 10-20 דקות, באמצעות תהליך שנקרא כרייה (mining).

אז מה זה בעצם כריית ביטקוין?

כרייה היא מערכת קונצנזוס מבוזרת המשמשת לאישור עסקאות ממתינות על ידי הכללתן בשרשרת הבלוק. כאשר רוצים לאשר עסקאות ולהכניסן לבלוק, יש משמעות לסדר הכרונולוגי בשרשרת הבלוקים בהן בוצעה העסקה. למעשה, הדבר מאפשר ניטרליות של הרשת ומאפשר למחשבים שונים להסכים על מצב המערכת.

כדי לאשר את העסקה, יש צורך לארוז את העסקאות בבלוק שמתאים לכללי הצפנה מדויקים מאוד, שלאחר מכן יאומתו על ידי סט כללים שנקבע מראש. הכללים הללו מונעים אפשרות לשנות בלוקים קודמים.

יתרון נוסף שמתאפשר באמצעות הליך הכרייה הוא היעדר היכולת של אנשים חיצוניים להוסיף בלוקים חדשים  לשרשרת הבלוקים הקיימת ובכך להונות את המערכת. למעשה, ככל שאין רוב של 51% מהכורים אשר יאשרו את העסקאות, לא ניתן לשלוט בכל הנכלל בשרשרת הבלוקים או להחליף בלוקים מסוימים בשרשרת.

בהקשר זה, אכן, אם מתקיים רוב של 51% הדבר עשוי לסכן את כל מערך הביטקוין, אולם קיימים עשרות אלפי כורים בעולם, ואפילו יותר. הסבירות שכל אלו ישלבו כוחות למען השתלטות על המערכת הינה אפסית. יתרה מכך, פעולה מסוג זה עשויה להיות כמעין "ירייה ברגל" מכיוון שכתוצאה ממנה ערך הביטקוין צפוי לצלול וכך גם הם יפסידו את שווי העסקאות.

 

העיסוק המשפטי במטבעות קריפטו ובביטקוין בפרט

מאז יצירת הביטקוין, הוא זכה להכרה ולפופולריות בשל קלות ביצוע העסקאות באמצעותו ומאפיין האנונימיות שהוא יוצר. כל זאת, יצר קשיים עבור סוכנויות אכיפת חוק והרגולטורים שניסו להציב מטבעות קריפטוגרפיים כמו הביטקוין במסגרת רגולטורית.

בארצות הברית ניתן לראות שהניסיונות לייצר מסגרת משפטית אחידה למטבעות הקריפטו עלו בתוהו. עד היום ניתן לראות כי ה-CFTC מתייחס לביטקוין כאל סחורה, בעוד ש-IRS מתייחס אליו כאל נכס. לאור הבעיות הללו נוצר צורך לבחור עורך דין קריפטו שיכול לעזור בביצוע עסקאות ביטקוין והתמודדות עם הרגולציה השונה שנדרשת כתוצאה מעיסוק בקריפטו ובביטקוין בפרט.

 

עורכי הדין העוסקים בתחום הבלוקצ'יין

אז אחרי שהבנו מהו הבלוקצ'יין, מהם מטבעות קריפטו ואיך הביטקוין עובד. נתמקד בעיסוק המרכזי – כיצד עורך דין בתחום הקריפטו יכול לסייע בעסקת ביטקוין. עורכי הדין שעוסקים בבלוקציי'ן ובביטקוין בפרט כוללים עורכי דין מסוגי התמקצעות שונים. ביניהם, עורכי דין אשר מתמחים בדיני ניירות ערך, הימורים, קניין רוחני (IP), רגולציה של הימורים, אבטחת מידע ודיסציפלינות רלוונטיות אחרות.

עורכי דין הקריפטו והבלוקצ'יין תומכים בלקוחות ומסייעים להם להבין את השטח ולנצל באופן אפקטיבי ואופטימלי את מלוא ההזדמנויות העסקיות אשר נכרות בדרכם. כל זאת, נעשה במקביל לסיוע בהתגברות על מחסומים משפטיים ורגולטוריים במרחב דינמי זה. עם מומחיות בכל ההיבטים של רגולציית קריפטו והסביבה המשפטית המתפתחת במהירות בתחום זה, צוות עורכי הדין בתחום מסייעים ללקוחות לנווט בחוסר הוודאות.

 

גישות לגבי הביטקוין

כאשר הביטקוין הוצג לראשונה, הוא יצר שורה של בעיות משפטיות ולא סתם – הרי ביטקוין היה המטבע הדיגיטלי המבוזר הראשון בעולם שאינו נשלט על ידי גוף ממשלתי, אך במקביל יכול להיווצר על ידי כל אדם אשר בעל מספיק כוח מחשוב כדי ליצור מטבעות. הרגולטורים, סוכני אכיפת החוק ורשויות המס התקשו לקבוע היכן למקם את הביטקוין במפה המשפטית.

הדרך הקלה ביותר, היא לדמות את הביטקוין לאסימונים בקזינו. שתי צורות המטבע הן 'חוקיות' במובן שהם מייצגים ערך אשר יומר בסוף למטבע חוקי. בהינתן שלא נעשית ההמרה, אין לאסימון ערך כשלעצמו.

עם זאת, כאשר האסימון מומר לערך חוקי, יש לשלם מיסים על המזומן או על ערך אחר שהתקבל, ואז ניתן לחלק אותו מחדש למשק. עם זאת, קיימות גישות אחרות אשר רואות בביטקוין כמטבע חוקי לכל דבר ועניין, והשוני היחידי בו הוא שהוא מתנהל כולו בצורה דיגיטלית.

 

ביצוע עסקאות ביטקוין

כשבחנו את הביטקוין ואיך הוא פועל מעלה, הבנו שביצוע עסקאות אינו כה קשה. כל שנדרש הוא ארנק ולעיתים ברוקר שיבצע בביצוע העסקה. אז מדוע צריכים עורכי דין קריפטו בעסקת ביטקוין?

 

  • תיעוד העסקאות

עורכי דין קריפטו יכולים לסייע לכם להבין כיצד אוספים את כל כתובת הארנקים (המפתחות הציבוריים) של אותם אנשים אנונימיים איתם באתם במגע. כך, ניתן להתמודד עם סוגיות רבות שעשויות לבוא בהמשך. במידה שאין תיעוד, אתם עשויים למצוא את עצמכם בבעיה – הן מול הונאות אפשרויות, הן בגין איבוד כספים והן למול סוכנויות המס בישראל.

 

  • מיסוי ביטקוין

בארץ, המטבעות הדיגיטליים נחשבים כנכס ולכן מחייבים דיווח מלא לרשות המיסים ותשלום מס בהתאם. במידה שלא מדווחים על מסחר בביטקוין הדבר עשוי להיחשב כעבירת מס אשר עלולה להוביל לקנסות ואף בשלב מאוחר יותר להגשת כתב אישום פלילי בגין העלמת מס. משכך, עורך דין קריפטו יכול לסייע לשלם את המס על הביטקוין בהתאם לחוק ולהותיר אתכם בראש שקט.

ב-2024 אנחנו צופים לשינוי משמעותי מבחינת תשלום המס על רווחי קריפטו שיאפשר תשלום מבנקים ופלטפורמות מסחר בחו"ל.

 

  • סיוע כנגד הונאות

במקרים רבים, ראוי להתייעץ עם עורכי דין לפני ביצוע מסחר או קבלת תשלומים בביטקוין. בשנים האחרונות, לצערנו, גוברים המקרים במסגרתם מתבצעות הונאות אנשים תמימים. עורכי דין קריפטו יכולים לסייע לכם להבין כי עסקת ביטקוין נעשית באופן לגיטמי מול צד משולל אינטרסים שנועדו להונות אתכם.

 

  • ליווי שוטף

מעבר לבדיקת הונאות, יכול להיות שאתם לא בקיאים בתחום וקוראים את הכתבה מכיוון שעסק איתו אתם עובדים מעוניין לשלם לכם בתצורה של ביטקוין ולא במטבעות הפיאט אותם אנחנו רגילים לקבל. עורכי דין קריפטו מסייעים לעסקים אשר בוחרים לקבל ביטקוין כתשלום. כך, הם יסייעו לכם להכין את התשתית ולסייע בכל סוגיה משפטית שתעלה בהקשר.

 

לסיכום

עורכי דין קריפטו נעשים רלוונטיים מדי יום בכל הקשור לעולם הבלוקצ'יין, והביטקוין בפרט. אנחנו מציעים לכם להסתייע בעורכי דין כדי לקבל אינפורמציה על הביטקוין, החידושים הקיימים, וידוא כי לא חלו שינויי חקיקה בתחום וכל דבר שיסייע לכם להתנהל בעולם הדינאמי הזה בראש שקט.

זאת ועוד, הסתייעות בעורכי דין קריפטו כאשר אתם מבצעים עסקת ביטקוין עשויה לעזור לכם להתמודד עם עניינים רבים בתחום המיסוי. במידה שלא תבצעו את הדיווחים הללו כשורה אתם עשויים לעמוד בפני הליך פלילי או לשלם קנסות משמעותיים, וחבל. אז כדי שלא לחכות ולפנות בהקדם האפשרי למשרד עורכי הדין של דניאל ינובסקי אשר מתמחה בתחום ויסייע לכם בכל תחום במקצועיות ויעילות.

כיצד עורך דין קריפטו יכול לסייע בעסקת ביטקוין
כיצד עורך דין קריפטו יכול לסייע בעסקת ביטקוין
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader