מה הם הסדרי נושים?

אנשים פרטיים ועסקים רבים בישראל, קטנים כגדולים, מגיעים למצב של הפסדים וקשיים כלכליים אשר מקשים עליהם בעמידה בהתחייבויותיהם הכלכליות כלפי ספקים ונותני שירותים. אותם נושים רוצים לקבל את כספם, וגם אם הם מבינים שלא יוכלו לקבל את הכל, מעדיפים לעיתים להגיע לפשרות, מאשר לצאת קרחים מכאן ומכאן.

במקרים כאלו, החייבים צריכים לחתור לקיום הסדרי נושים אשר יהיו נכונים לכל הצדדים. בשורות הבאות נסביר מה הם הסדרי נושים ומה יתרונותיהם ביחס להליכי חדלות פירעון.

מה הם הסדרי נושים ומדוע חייבים חותרים להגיע אליהם

הסדרי נושים הם למעשה תוצאה של משא ומתן בין חייב ונושים, אשר מסתיים בהסכמים כלליים על תנאי תשלום, מבלי שהחייב נכנס לתהליך של חדלות פרעון או פשיטת רגל. המו"מים הללו יכולים להימשך זמן מה, מפני שהנושים מבינים שהם הולכים להפסיד כסף, ושתנאי התשלום שיקבלו מהחייב הם לא אידיאליים.

עם זאת, הם גם יודעים שאם ייכנס החייב לחדלות פירעון, הסיכוי שלהם להגיע להסכמים טובים יותר, כמעט לא קיימים. זהו מצב קלאסי של מזעור ההפסדים למען הסדר הטוב.

 

מה המורכבות הגדולה בהסדרי נושים?

הסדר נושים הוא הסדר שמביא איתו מורכבות גדולה, מפני שאותם נושים מפסידים כסף בהגדרה. הם מגיעים לדיונים בידיעה שלא יקבלו את מלוא השכר על עבודתם או על המוצרים שסיפקו, וצריכים לדעת להתפשר.

בתוך כך, הם גם יודעים שכניסה להליך משפטי מול החייב יכניס אותו למצב של חדלות פירעון, ואף יקשה עליו יותר להחזיר את הכספים שהוא חייב. בסופו של דבר, הם צריכים לבצע פשרות, ולהגיע למיקסום העסקה מבחינתם. אם יבחרו שלא לחתום על הסכם הנושים, ייכנסו גם הם לתהליך משפטי ארוך מאוד, שככל הנראה לא יסתיים בכך שיקבלו את כל כספם.

מדוע מוטב שלא להגיע לחדלות פרעון?

מבחינתם של החייבים, הקושי הוא גדול, ולכן, רובם מעדיפים ללכת על מסלול של חדלות פירעון, על מנת לאפשר להם להתמודד טוב יותר עם הנושים. עם זאת, הליך של חדלות פירעון הוא אינו פשוט, ומונע את העצמאות הכלכלית של החייבים. הליכי חדלות פירעון מגיעים עם כמה הגבלות והשלכות שחשוב להכיר:

  1. הגבלה של חשבון הבנק
  2. איסור יציאה מהארץ
  3. אפשרות לעיקולים
  4. צעד אחד לפני חדלות פירעון (בערבר פשיטת רגל)
  5. חוסר יכולת להשתמש בצ'קים או לבצע תשלומים פשוטים בכרטיס אשראי

 

מדוע האינטרס של כל המעורבים הוא להגיע להסדר חוב בין החייב לנושיו?

הליך של חדלות פרעון הוא כאמור לא מומלץ, אך הרבה מאוד חייבים בוחרים ללכת בו בגלל אופי הנושים. מנגד, אם הם מרגישים שאפשר להגיע להסדרים עם הנושים באמצעות הידברות, חשוב להימנע מחדלות פירעון, על מנת לקצר את התהליך, למנוע מעורבות של בית משפט, וכמובן אפשרות למקסם את הרווחים בכך שמונעים מהחייב להיכנס למצב בו הוא יצטרך לבצע ויתורים בעסק.

כאמור, חייב שנמצא בחדלות פירעון עלול לנסות ולמכור חלק מהציוד שלו שעוזר לו לתפעל את העסק, ולכן ייאלץ להפסיק את הפעילות, דבר שבהכרח ימנע ממנו להחזיר את החובות שלו לנושים. לכן, האינטרס של שני הצדדים ברוב המקרים, הוא פשוט לנסות ולהגיע להסדר.

 

איך כדאי להגיע להליך של משא ומתן על הסדר נושים?

ההגעה למצב של הסדר חוב היא אינה פשוטה ויכולה לקחת זמן. שני הצדדים חייבים להגיע לשיחות בראש פתוח ובהבנה מלאה של המצב. ברוב המודלים הכלכליים של עסקים מופסדים, המטרה היא למזער נזקים, גם אם זה אומר לפעול בהפסדים תקופה נוספת, מאשר סגירה מיידית שתגרום להפסדים נוספים בעתיד.

נושים חכמים ינסו לדחוף להסכם ואף יבצעו ויתורים משמעותיים לגבי הסכום ואופי התשלום, על מנת לקבל איזושהי תמורה עבור העבודה או השירות שלהם.

 

למי צריך לפנות כאשר נכנסים למשא ומתן על הסדר נושים?

משא ומתן על הסדרי חוב זה משהו שצריך לעשות בשיא הזהירות והמקצועיות. לכן, עבור שני הצדדים הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לשכור את שירותיו של עורך דין להסדר חובות אשר יסייע להם לנסח הסכם נושים איכותי, ללא חורים, ומקצועי ברמה הגבוהה ביותר. עו"ד חובות הוא איש מקצוע עם המון ידע וניסיון בתחום. הוא יכול לחשוב על רעיונות מחוץ לקופסה ולסייע לשני הצדדים להגיע להסכם שיהיה הנוח ביותר עבורם בהתאם לסיטואציה.

 

מדוע עורך דין טוב להסדר חובות הוא השקעה נכונה?

עורכי דין להסדר חובות אמנם עולים כסף, אך חשוב להסתכל עליהם כעל השקעה שמחזירה את עצמה. הם אנשי מקצוע יסודיים שיכולים למנוע המון בעיות שיצוצו בהמשך. הסדרי נושים הם למעשה הסכמים משפטיים לכל דבר ועניין וחשוב שאנשי מקצוע ינסחו אותם.

אנשים שמנסים להגיע להסדרים בעל פה, או כתובים אך לא מנוסחים על ידי עורכי דין, חשופים להמון בעיות בהמשך. במקרים של ניסיון להגיע להסדר נושים באמצעות משא ומתן, חשוב מאוד לעבוד עם האנשים הנכונים.

 

מה היתרונות בהגעה להסדרי נושים?

להסדר נושים יש הרבה מאוד יתרונות מעבר להגעה להסכם עצמו, שאמור להיות מניח את הדעת לכל הכיוונים. ראשית, ההסדר מונע תהליך משפטי ארוך ומסורבל, שככל הנראה לא יביא הרבה תועלת לשני הצדדים.

בנוסף, ההסדר מונע מכירה של נכסים של החייב והליכים קשים כמו הוצאה לפועל, שלבטח ימנעו ממנו לשלם חובות גבוהים במיוחד. בסופו של דבר, ההליך הוא גם מקוצר, וגם זול יותר, וזאת גם אם לוקחים בחשבון את העבודה של עורכי הדין המעורבים בעניין.

 

הבסיס לגיבוש הסדר נושים מיטיב הוא הסתייעות בעו"ד חובות מנוסה

הסוד להצלחה בגיבוש הסדר נושים הוא מציאת עורכי הדין הנכונים. יש הרבה עורכי דין העוסקים בנושא, אך החשיבות של מציאת האיש הנכון היא עצומה, הן מבחינת המחיר וכמובן מבחינת הערך שהם נותנים ללקוחות שלהם. עורך דין נכון במקרה של הסדר נושים יכול לחסוך ללקוח המון כסף עם השנים, ולקצר לו את התהליך הקשה והלא נעים. לכן, חשוב לחפש במקומות הנכונים.

 

לסיכום

במשרד עו"ד דניאל ינובסקי ממתינים לכם עורכי דין המתמחים בגיבוש הסדרי חוב. עורכי הדין שלנו מכירים את עולם הסדר הנושים על בוריו ועזרו להרבה חייבים ונושים למצוא את עמק השווה באמצעות הסכמים נוחים בהליך מהיר, יעיל ועם מינימום ויתורים. רק כך אפשר לנהל משא ומתן שימנע את הצורך בהליך פשיטת רגל.

מה הם הסדרי נושים
מה הם הסדרי נושים
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader