תפקידו של עו"ד חדלות פירעון בשיקום הכלכלי

פשיטת רגל – הידועה כיום במינוח "חדלות פירעון", יכולה להוות משבר כלכלי ואישי קשה מאין כמוהו עבור חייבים שנקלעו לקשיים פיננסיים. לא אחת, אי יכולת לפרוע חובות לנושים, מובילה לכך שהחייב בוחר להגיש בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון בשאיפה לקבל הפטר מחובותיו. אולם חשוב לדעת כי מדובר בתהליך מאתגר, אשר נמשך לרוב שנים ומלווה בקשיים רבים ושלל הגבלות שמצרות מאוד את צעדיו של החייב. לכן חשוב שכל אדם ששוקל לפתוח בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, יכיר את תפקידו של עו"ד חדלות פירעון בשיקום הכלכלי שלו והדרכים שבהן ליווי משפטי יכול לסייע לו להגיע להפטר המיוחל.

באילו אופנים יכול עו"ד לסייע לחייבים בשיקום הכלכלי בהליך חדלות פירעון?

עורכי דין המתמחים בליווי חייבים בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל), ממלאים תפקיד מרכזי בסיוע לחייבים לשקם את מצבם הכלכלי לאחר שנקלעו לקשיים פיננסיים ו/או תזרימיים. עורך הדין ילווה את החייב בכל שלבי ההליך – החל ממתן ייעוץ משפטי בנוגע לזכויותיו וחובותיו, הכוונה בבחינת פתרונות חלופיים למחיקת חובות – כדוגמת הסדר חוב עם הנושים, איחוד תיקים בהוצאה לפועל וכדומה, סיוע בהכנת הבקשה למתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, ייצוג בפגישות עם הנושים והגופים המעורבים בהליך, משא ומתן על הסדרי תשלומים מיטיבים, הגשת בקשות הנוגעות להגבלות בהליכים וביטולן, דרך הגשת בקשות לשינוי בצו השיקום הכלכלי ותוכנית התשלומים שנקבעה במסגרתו, ועד לקבלת צו הפטר מיתרת חובותיו של החייב, במקרה של שיקום כלכלי מוצלח.

אז מהם תפקידיו של עו"ד חדלות פירעון בשיקום הכלכלי של החייב?

תפקידיו העיקריים של עו"ד חדלות פירעון בשיקום הכלכלי של החייב הם כדלקמן:

  • ניהול משא ומתן עם הנושים לקביעת הסדרי חוב ישימים ומקלים שיקלו על החייב בפירעון החובות ללא הכרח בפתיחת הליך חדלות הפירעון.
  • מתן ייעוץ משפטי לחייב לגבי זכויותיו בהליך חדלות הפירעון – למשל, פטור מכינוס נכסים מסוימים, שיעורי התשלומים החודשיים לקופת הנשייה והנושים, ועוד.
  • סיוע לחייב במילוי הבקשה לפתיחת הליכים וההצהרות השונות הנלוות אליה, באופן מלא ומדויק.
  • תיאום פגישות עם נציגי בית המשפט, הממונה על הליכי חדלות פירעון או רשם ההוצאה לפועל, ועם הנושים, וייצוג החייב בפגישות אלה.
  • סנגוריה על החייב והגנה על זכויותיו מול כל הצדדים במהלך כל שלבי ההליך.
  • ליווי ופיקוח על ביצוע תכנית השיקום הכלכלית שנקבעה לחייב, כדי להבטיח שמירה עליה ויציאה מוצלחת מהתהליך.
  • סיוע בהשגת צו הפטר במקרה של עמידה בתנאי תכנית השיקום, המאפשר התחלה כלכלית חדשה.
  • הגשת בקשה להפטר מיידי (הפטר לאלתר) במקרים שבהם החייב נעדר נכסים והכנסות המספיקים לעמידה בתוכנית התשלומים של צו השיקום הכלכלי.

לסיכום, עורך דין חדלות פירעון הוא שותף משמעותי של החייב במהלך כל הליך חדלות הפירעון והשיקום הכלכלי. בזכות הידע המשפטי, הניסיון והמומחיות שלו בהתנהלות מול הגורמים המובילים הליכי חדלות פירעון של יחידים ותאגידים בישראל, בכוחו של עו"ד זה לסייע באופן ניכר להבראתו הכלכלית של החייב ולסייע לו לשוב לחיים פיננסיים תקינים.

האם ניתן לגשת אל הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי ללא ייצוג של עורך דין?

אף על פי שעקרונית ניתן לפנות להליך חדלות פירעון ולבקש צו לפתיחת הליכים גם ללא ייצוג של עורך דין, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין מנוסה בתחום חדלות הפירעון, וזאת ממספר סיבות:

  1. ההליך החוקי מורכב וכרוך בהגשת מסמכים רבים, עמידה בלוחות זמנים, השתתפות בדיונים משפטיים ועוד. עורך הדין ינחה את הלקוח כיצד לנהל את התהליך ביעילות.
  2. עורך הדין מכיר היטב את כל הזכויות והאפשרויות העומדות בפני החייב במסגרת הליך חדלות הפירעון והליכים אלטרנטיביים ליישוב חובות, כדוגמת הסדר חוב עם הנושים. הוא ידאג הן להגנה משפטית מלאה על זכויות אלה והן לצמצום ההגבלות שיחולו על מרשו כחלק מן ההליכים, למינימום האפשרי.
  3. עורך הדין יכול לנהל עבור הלקוח משא ומתן מול הנושים ולהוביל להסדר חובות מיטבי מבחינת החייב.
  4. במקרים רבים נוכחות עורך דין בעל ידע וניסיון בהליכי שיקום כלכלי לחייבים, תגרום לקיצור משך ההליכים ותגדיל משמעותית את הסיכויים לקבלת הפטר חובות לחייב.

לכן, למרות שמדובר בתהליך משפטי מורכב, פנייה ללא ייצוג היא אפשרית אך בהחלט לא מומלצת. יש יתרונות רבים ליווי מקצועי של עורך דין בכל שלבי ההליך.

על תפקידו של עו"ד חדלות פירעון בשיקום הכלכלי של החייב – במישור האישי

היבט נוסף בתפקידו החשוב של עורך הדין המלווה חייבים בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, הוא מתן תמיכה נפשית ורגשית לחייבים. פשיטת רגל יכולה להיות תקופה קשה מבחינה אישית, הכרוכה במשבר כלכלי, חרדה, דיכאון ותחושת כישלון.

עורך הדין לחדלות פירעון יספק אוזן קשבת ללקוחותיו, ינחם וייעץ להם במהלך הדרך. בנוסף לסיוע המשפטי, הוא יציג בפניהם פרספקטיבה חיובית ותקווה לעתיד טוב יותר לאחר סיום ההליך.

כמו כן, על עורך הדין להבין לעומק את הרקע והנסיבות הייחודיות שהובילו כל לקוח למצבו הנוכחי. בהתבסס על הבנה זו, יוכל העו"ד לגבש עבור הלקוח אסטרטגיות אישיות ותכניות שיקום מותאמות שיתנו מענה הן לצרכים המשפטיים והן למצבו האישי והנפשי.

לבסוף, עורכי דין טובים בתחום חדלות הפירעון, יבצעו מעקב ארוך טווח לאחר סיום ההליך הרשמי. הם יוודאו כי הלקוח אכן מצליח לעמוד בהסדרים שגובשו מולו, פועל בתום לב, משקם כראוי את מצבו הפיננסי וחוזר בהצלחה לחיים כלכליים תקינים ויציבים יותר.

בסיכומו של דבר, הידע, כישורי המשא ומתן, התמיכה ושירות המעקב לאורך זמן שמספק עורך דין מנוסה לחדלות פירעון, הם קריטיים להבטחת שיקומו המוצלח של החייב גם בטווח הארוך.

לסיכום – שוקלים להגיש בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי? זה הזמן למצוא עו"ד חדלות פירעון שילווה אתכם יד ביד

אם הגעתם עד כאן, אתם ודאי מבינים כי עורך דין המתמחה בליווי חייבים בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, הוא שותף חיוני לתהליך שיקומם הפיננסי של אותם חייבים שנקלעו למשבר כלכלי קשה. בזכות הידע המקצועי, המיומנות במשא ומתן, יכולת הייצוג המשפטי מול הגורמים הרלוונטיים, ומתן ליווי ותמיכה לחייבים – הן בהיבט המשפטי והן האישי והנפשי – עורך הדין מסוגל להוביל את לקוחותיו לתהליך שיקום כלכלי מוצלח ולחזרה לחיים כלכליים יציבים ותקינים יותר.

עורך הדין אף יוכל לספק מידע והמלצות בנוגע לקבלת הטבות, פטורים, הנחות וסיוע ממשלתי אחר עבור לקוחותיו. למשל סיוע בשכר דירה, הנחות בארנונה, קצבאות הביטוח הלאומי ועוד. ישנן תוכניות רבות שחלק מהחייבים אינם מודעים אליהן ומכאן הערך הרב הגלום בפנייה לגורם מקצועי מלווה ובעל ידע.

לכן, במידה ונקלעתם לקשיים פיננסיים ואתם שוקלים לפנות להליך חדלות פירעון, כדאי שלא לוותר על הפנייה לייעוץ משפטי אישי אצל עורך דין פשיטת רגל מנוסה. למשרד עו"ד חדלות פירעון ושיקום כלכלי דניאל ינובסקי, ניסיון רב בליווי חייבים בהליכי חדלות פירעון – משלב הגשת הבקשה לפתיחת הליכים ועד לקבלתו של ההפטר המיוחל מהחובות. נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם לנווט בבטחה בתהליך לפתיחת דף חדש בחייכם הכלכליים. פנו אל משרדנו עכשיו!

תפקידו של עו"ד חדלות פירעון בשיקום הכלכלי
תפקידו של עו"ד חדלות פירעון בשיקום הכלכלי
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader