מה תפקידו של נאמן בהליך חדלות פרעון?

הנאמן בהליכי חדלות פרעון הוא ישות הממונה על ידי בית המשפט כדי להבריא את החייב היחיד, העסק או התאגיד הקורס כלכלית. תפקידו של הנאמן בתוך הליכי חדלות פרעון הוא לבצע שיקום כלכלי שמתחיל בבחינת יכולתו הכלכלית של החייב להתמודד עם תשלום חובותיו לנושים ובריכוז נכסי החייב היחיד בקופת הנשייה.

המטרה של כך היא לממש את נכסיו של החייב ולחלק אותם בין הנושים על פי סדר הנשייה. אם מדובר בתאגיד, אזי שתפקידו של הנאמן יהיה לשקם או לפרק את החברה, בהתאם להחלטת בית המשפט. בשורות הבאות נסביר בהרחבה מה תפקידו של נאמן בהליך חדלות פרעון והסיוע שניתן לקבל מעו"ד חדלות פירעון בתהליך.

 

מה תפקידו של נאמן בהליך חדלות פרעון ומטעם מי הוא ממונה?

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא אינו הליך פשוט ודורש ידע וניסיון במגוון רחב של עולמות משפטיים. הנאמן למעשה ממונה על ידי בית המשפט ומקבל סמכויות שאמורות לעזור לו להשתלט על החברה או התאגיד, ולסייע להם מבפנים.

לא תמיד זה פשוט, שכן יש מקרים רבים בהם חייבים לא מסייעים או משתפים פעולה, ולעיתים אף מתנגדים לפעולות הנאמן. לכן, נאמנים צריכים להיות אנשים כוחניים, דומיננטים, ולדעת שגם אם הם טועים, הם צריכים ללכת עד הסוף עם התהליכים שהם מאמינים בהם.

כיצד מנהלים משא ומתן עם הנושים השונים?

אחת מהמטרות הגדולות של נאמנים הן לפעול להשאת שיעור החובות המוחזרים לנושים של החייב המצוי בהליכי חדלות פירעון. זה כולל פגישות עם הנושים השונים, שנועדו להגעה להסכמים כלכליים שיעזרו לנושים לקבל נתח מסוים מכספיהם.

לרוב, הדיונים הללו מסתיימים עם חלוקה ארוכה יותר של התשלומים וגם ויתור על חלק מהחוב. הנושים לא ששים לחתום על הסכמים כאלו, אך כאשר הם מגיעים מנאמנים, הם מבינים שעדיף להם להתפשר מאשר להיכנס לתהליכים ארוכים ומייגעים, שיסתיימו ככל הנראה עם מפח נפש. בשלב הזה, מדובר על לקצץ את ההפסדים, ולא להילחם על כל הסכום.

 

מה הן הסמכויות של נאמן בתוך הליך חדלות פרעון של חברה?

לנאמנים יש עוד כמה סמכויות שהם מקבלים מבית המשפט, כאשר הם ממונים לניהול הליכי חדלות פירעון של יחידים או חברות:

  1. הכרעה בעניין תביעות חוב
  2. בקשת מידע לטובת מימוש תפקידיו
  3. הגשת תביעה או כתב הגנה בהליכים משפטיים בשמה של החברה
  4. העסקה של בעל תפקיד נוסף (בכפוף לאישור ביהמ"ש)
  5. פרעון חובות עבר
  6. יכולת לדרוש מסמכים
  7. בדיקת נכסים של התאגיד או העסק

 

מה צריך נאמן בהליך חדל"פ של חברה כדי לבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר?

על פניו, החברה או התאגיד אמורים לסייע לנאמן ללא סייג כדי לשקם את החברה ולהגיע למצב בו הנושים מקבלים את כספיו. הנאמן ראשי לבקש כל סוג של מידע שיעזור לו לממש את תפקידו, כולל מידע כלכלי ומידע על נכסים.

הנאמן גם יכול להגיד תביעה או כתב הגנה במקרים משפטיים, ולמעשה, הוא הופך לאדם הכל יכול בחברה. הוא יכול לקחת החלטות קצרות מועד או ארוכות טווח ולבדוק כל מסמך או נכס ששייך לחברה או לתאגיד באופן מלא, ואפילו באופן חלקי. רק כך, יוכל להגיע למשא ומתן מול הנושים כשיש לו על מה להסתמך.

 

כיצד אפשר לקבל מענה טוב בתור חברה בחדלות פרעון?

נאמנים הם לרוב אנשי מקצוע איכותיים שממונים על ידי בית המשפט, ומגיעים מתוך מטרה ידועה ומוכרת. עם זאת, יש הרבה מקרים בהם אפשר להימנע מלהגיע למינוי נאמן וחדלות פירעון וזאת באמצעות עבודה עם עורך דין חדלות פירעון מקצועי.

עורכי דין איכותיים מסוגלים לתת מענה מצוין לחברות רבות על מנת להתמודד עם הליך חדלות הפרעון. כיום, ובמיוחד לאחר תקופת הקורונה, יש הרבה מאוד פעולות שאפשר לעשות כדי להתמודד כלכלית עם עסק קורס, כולל בקשה להארכת צו עיכוב הליכים באמצעות סעיף 4 לחוק המתוקן.

 

מדוע חשוב שלנאמן יהיה רקע בתור עו"ד חדלות פרעון?

נאמנים הם גם בדרך כלל אנשים שמגיעים עם רקע של עו"ד חדלות פרעון ברזומה שלהם. הם מבינים את המצב של החברות הללו, יודעים כיצד להתייחס לחדלות פרעון מבחינת החוק ואיך להתמודד עם כל התהליך של המשא ומתן מול הנושים השונים.

כאשר מגיעים עם הרקע הנכון, מתווספים לעבודה של הנאמן גם אלמנטים כמו ידע וניסיון, ולכן, חשוב גם לנסות ולהשפיע על זהות הנאמן מול בית המשפט.בהקשר זה חשוב למצוא עורכי דין מהימנים שידאגו להגן גם על האינטרס של החייב בתהליך.

 

מדוע העבודה של נאמנים היא כה מורכבת?

צריך לזכור שהנאמנים נכנסים לסיטואציה לא פשוטה, ומורכבת מאוד. יש להם לחצים מהרבה מאוד כיוונים והתהליך עלול להיות ארוך מאוד. צריך להיות איש מאוד מיוחד ומיומן על מנת להתמודד עם תהליך של פירוק חברה בזמן חדלות פירעון ולכן, על בעלי החברה לנסות לעבוד בצורה מאוד נכונה על מנת להביא לתוצאות הטובות ביותר מבחינתם. העבודה עם נאמן לא צריכה להיחשב כעונש, אלא כהזדמנות אמיתית לצאת מהבוץ.

 

לסיכום

עורכי הדין במשרד עו"ד דניאל ינובסקי ידעו לסייע לכם להימנע מהליך של חדלות פרעון, או לייעץ לכם וללוות אתכם במהלכו על מנת להביא אתכם לנחלה כלכלית בזמן המהיר ביותר. עורכי הדין שלנו מגיעים עם רקע מקצועי עשיר בייעוץ וליווי של חייבים יחידים ותאגידים חייבים בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, ויוכלו לסייע לכם להתמודד עם המצב המאתגר תוך שמירה מיטבית על האינטרסים והזכויות שלכם בתהליך. אל תהססו לפנות אלינו כבר כעת!

מה תפקידו של נאמן בהליך חדלות פרעון
מה תפקידו של נאמן בהליך חדלות פרעון
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader