עורך דין הוצאה לפועל בתל אביב

עורך דין הוצאה לפועל עשוי להיות איש המקצוע שיציל אתכם במקרה של פתיחת תיק בהוצאה לפועל. רבים מאמינים שלהם דבר כזה לא יכול לקרות, אך המציאות הינה שונה ואנשים רבים מהשורה עשויים למצוא עצמם בחובות ובפני תיקים בהוצאה לפועל לעיתים בלי לדעת על קיומו של החוב כלל וכלל טרם פתיחת התיק. אם כן, מהו תפקידו של עו"ד הוצאה לפועל בתל אביב? מתי נכון לפנות לקבלת ייעוץ? ואיך לבחור עו"ד מומלץ?

 

מתי עשוי להיפתח תיק בהוצאה לפועל ומה המשמעות של הליך זה?

התפקיד הישיר של הוצאה לפעול הינו לפעול לצורך גביית חובות. גבייה זו מתבצעת בדרך כלל בשל חוב שקיים לאדם אצל אדם או גוף אחר. בדרך כלל הליך הגבייה נעשה אחרי שאדם נמנע מתשלום חובותיו במשך תקופה ולעיתים אף אחרי פסיקה המגיעה מבית הדין בנושא.

לפתיחת תיק בהוצאה לפועל ישנם מספר השלכות, הראשונה והישירה הינה דרישה מיידית להחזר החוב. במקרים בהם החוב לא יוחזר עשויים להנקת תהליכים נוספים כנגד החייב כמו עיקול משכורות, עיקול חשבונות ואף עיקול נכסים. כל אלו למטרת השלמת וסגירת החוב.

נוסף לכך, ישנם מקרים בהם עשוי להיפתח מול אדם תיק בהוצאה לפועל שלא במקרה של חובות וזאת במקרה של סירוב מתן או קבלת גט ולצורך יצירת לחץ על הסרבן לצורך חתימה על הגט.

ההשלכות המאוחרות

רבים אינם יודעים כי פתיחה של תיק בהוצאה לפועל עשויה להשפיע באופן שלילי על החייב גם לאחר סגירת התיק וזאת במקרים בהם ירצה לקבל משכנתא או הלוואה. במקרים הללו הבנקים בודקים את העבר הכלכלי של האדם וברגע שנמצא כי היו לו חובות שלא נפרעו או שבגינם נפתח לו תיק בהוצאה לפועל הוא עשוי להיות מסורב משכנתא.

 

מאיזה סכום של חוב יכולים לפתוח תיק בהוצאה לפועל

באופן כללי ניתן לפתוח תיק בהוצאה לפועל על כל חוב שהוא. בעבר נקבע כי פתיחת תיק תתבצע רק במקרים של פסיקה מבית הדין, אך לאור כמות התיקים בפועל החוק קבע כי גם ללא פסיקה ובמקרים מסוימים ניתן לפתוח תיק בהוצאה לפועל. כך שייתכן כי גם על חוב של מאות שקלים בודדים עשוי להיפתח כנגדכם תיק בהוצאה לפועל.

ניתן לפתוח תיק בהוצאה לפועל, ללא פסק דין במקרים בהם קיים שטר חוב, שטר משכנתא, חשבונית, צ'קים או שטר ערבות המעידים על קיומו של החוב.

 

למה חשוב לפנות לעו"ד הוצאה לפועל בתל אביב?

בשלב הראשון בטרם פתיחת התיק החייב מקבל מכתב אזהרה על קיומו של החוב ועל פתיחת תיק בהוצאה לפועל. בדרך כלל אחרי קבלת כתב האזהרה ניתנים לחייב 20 ימים לפדות את החוב או להגיע להסדר מול הנושה וזאת בטרם יחלו תהליכי גבייה ועיקול נוספים. על כן, חשוב מאוד לפנות לעו"ד הוצאה לפועל בתל אביב בהקדם אפשרי לצורך קבלת ייעוץ והכוונה של השלבים הבאים שנדרש לבצע.

חשוב להבין כי כל מקרה של פתיחת תיק בהוצאה לפועל הינו שונה ממשנהו והמשמעות הינה שכדי לדעת כיצד לפעול ומהם השלבים הנדרשים חשוב להבין לעומק את פרטי המקרה הספציפי, את האפשרויות הכלכליות של החייב ואת הסיבה להיווצרות החוב.

לדוגמה ישנם מקרים בהם החוב נצבר בשל טעות אנוש, אי הגעה של מכתבי גבייה או אי תשומת לב. לעומת זאת, ישנם מקרים בהם החוב נגרם כתוצאה מבעיות כלכליות. כל אחד מהמקרים הללו צריך להיות מטופל באופן שונה, ברגישות יתרה ובמהירות כדי למנוע הליכים נוספים כנגד החייב.

 

כל הפעולות שניתן לעשות לאחר פתיחת תיק בהוצאה לפועל

פתיחה של תיק בהוצאה לפעול יכולה להיגרם כתוצאה מהרבה סיבות ולכן ישנן גם הרבה אפשרויות לסגירת התיק או לפעולות לביצוע לאחר פתיחת התיק. כמובן שחשוב מאוד בטרם קבלת החלטה להתייעץ עם עו"ד המתמחה בהוצאה לפועל מתל אביב ולפעול בהתאם למקרה הספציפי שלכם.

 

פירעון החוב

האפשרות הראשונה הינה פירעון החוב והיא כוללת בתוכה בפועל שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה הינה פירעון מלא של החוב ואילו השנייה הינה פירעון החוב בתשלומים.

אם נתייחס לפירעון מלא של החוב, ניתן לעשות זאת באופן מידי מרגע קבלת מכתב האזהרה וזאת באמצעות תשלום של החוב לנושה, לעו"ד הוצאה לפועל של הנושה, בבנק הדואר או ישירות בסניף של לשכת ההוצאה לפועל.  אפשרות זו טובה למי שהחוב שלו נמוך יחסית ויש ברשותו את מלא הסכום נזיל לצורך סגירת החוב.

האפשרות השנייה הינה פירעון החוב בתשלומים, ניתן לבקש להחזיר את החוב בצורה של תשלומים. לצורך כך יש להגיש בקשה לפריסת החוב לתשלומים. גם במקרים אלו החוב יוסדר במלואו, אך הדבר ידרוש זמן רב יותר. חשוב לדעת כי במקרים אלו ניתן הרבה פעמים להגיע להסדר עם הנושה בדבר גובה החוב, הסדר התשלומים ותאריכי ההחזר. מדובר בדרך כלל בפשרות המקובלות על כלל הצדדים ומעניקות לכולם פתרון יחסית מידי לבעיה.

 

מקרים בהם לא ניתן להחזיר את החוב במלואו

במקרים בהם החייב אינו יכול לעמוד בהחזרי החוב וגם לא בהחזרתו בתשלומים, ניתן לפעול במספר דרכים. הראשונה הינה קביעת הסדר עם הנושה אשר מורידה משמעותית את החוב.

במקרים בהם לא ניתן להגיע להסדר יתבצע הליך של חדלות פירעון (פשיטת רגל). במקרים אלו כלל הנכסים של החייב (נזילים ושאינם נזילים) יעוקלו לצורך תשלום החוב. לאחר מיצוי כלל נכסיו, יעבור החייב למצב של חדלות פירעון כך שלבסוף חובותיו של החייב ימחקו. מטרת מחיקת החובות הינה לאפשר לו להתחיל הליך של שיקום כלכלי ולחזור לשוק העבודה.

 

עו"ד הוצאה לפועל ואיחוד תיקי הוצאה לפועל

במקרים רבים, אדם שנפתח כנגדו תיק בהוצאה לפועל אין מדובר בתיק הראשון שלו. במקרים אלו עו"ד הוצאה לפועל בתל אביב ימליץ על איחוד של תיקי ההוצאה לפועל. הליך זה יאפשר לכם לאחד את כלל החובות שלכם לכדי תיק אחד שינוהל במקביל ויאפשר לכם לבקש תכנון נכון של ההחזרים שדרושים לכם.

 

מהו תפקידו של עו"ד בתחום ההוצאה לפועל בתל אביב בהליך סגירת התיק?

עו"ד המתמחה בהוצאה לפועל ואשר מתמקצע בתחום הזה יפעל לצורך סגירת התיק באופן מהיר ולמניעה של נקיטת פעולות נוספות כנגדכם. כמו כן, התפקיד החשוב ביותר של עו"ד הוצאה לפועל בתל אביב בשלב הזה הינו לבחון כלל הנתונים בתיק שלכם, את מצבכם הכלכלי ולתת לכם את ההמלצה המקצועית ביותר להמשך ההתנהלות שלכם.

 

החייב ונושה – שני הגורמים שזקוקים לעורך דין המתמחה בהוצאה לפעול בתל אביב

במקרה של פתיחת תיק בהוצאה לפועל מובן לכולם כי החייב נדרש בייצוג משפטי של עו"ד מקצועי ומנוסה. אך, גם מהצד השני, מי שמבקש לפתוח תיק כנגד אדם אחר מומלץ מאוד שיבצע את ההליך עם ייעוץ וייצוג של עו"ד המכיר את התחום ומתמחה בו. זאת כדי לאפשר לכם לקבל את החוב שלכם באופן מלא ובתקופת הזמן המהירה ביותר.

 

הקפידו לפנות לעו"ד בהקדם האפשרי – התמהמהות יכולה לעלות לכם הרבה

מרגע קבלת כתב האזהרה בדרך כלל ישנם 20 ימים עד לנקיטת הליכים נוספים כנגד החייב. על כן, חשוב מאוד לפנות לעו"ד הוצאה לפועל בתל אביב בהקדם האפשרי ובטרם ביצוע פעולות נוספות. ביצוע פעולות באופן עצמאי עשויות להוביל לפגיעה בתיק שלכם ולטיפול לקוי בו.

במקרים בהם קיבלתם מכתב התראה בטרם פנייה להוצאה לפועל ובאם אינכם יכולים להסדיר את החוב חשוב לפנות לעו"ד כבר בשלב זה, דבר אשר יכול למנוע מכם את ההגעה למצב של פתיחת תיק בהוצאה לפועל.

 

איך בוחרים עורך דין בתל אביב העוסק בתחום ההוצאה לפועל?

חשוב מאוד לפנות לעו"ד מנוסה, בעל המלצות וניסיון רחב ורב. ישנם 3 אלמנטים שחשוב לשים לב אליהם כשבוחרים עו"ד, המלצות, ניסיון ומיקום. חשוב לבחור עו"ד שיש לו ניסיון רב בתחום, שנים של עבודה מקצועית וידע שיעזור לכם לסגור את התיק בהקדם.

אלמנט חשוב נוסף בבחירת עו"ד הינה מיקום. מומלץ לבחור עו"ד אשר משרדו נמצא במקום הקרוב אליכם, זאת כדי לאפשר לכם גישה מהירה יחסית, לצורך קביעת פגישות או העברת מסמכים. לדוגמה עו"ד אשר עובד ברמת גן יהיה נוח מאוד לתושבי המרכז כמו תל אביב, גבעתיים, פתח תקווה, קירית אונו ועוד.

 

עו"ד דניאל ינובסקי עורך דין הוצאה לפועל בתל אביב

עו"ד דניאל ינובסקי הינו עו"ד המתמחה בתחום ההוצאה לפועל. משרדו יושב ברמת גן אך הוא נותן שירות לתושבי כלל המרכז ובתוך כך גם תל אביב. עו"ד ינובסקי עובד שנים בתחום ההוצאה לפעול, בתיקים מסוגים רבים ויודע לתת המלצה מקצועית וליווי מקצועי ובגובה העיניים ללקוחות שלו.

עורך דין הוצאה לפועל בתל אביב
עורך דין הוצאה לפועל בתל אביב
לשיתוף המאמר:

לייעוץ עם עו"ד דניאל ינובסקי מלאו טופס עכשיו:

4.9 מבוסס על 183 ביקורות מ כתוב לנו ביקורת בReview author ★★★★★ Адвокаты, которые работают для своих клиентоа!עורכי דין שעובדים עבור לקוחותיהםjs_loader

אודות המחבר:
עורך דין דניאל ינובסקי

בוגר LL.B בקריה האקדמית אונו בשנת 2007. תחומי ההתמחות של משרד עורכי דין דניאל ינובסקי – חדלות פירעון לרבות אכיפת חיובים, מחיקה וגביית חובות (הוצאה לפועל), פשיטות רגל – חדלות פירעון והסדרי חוב.
למידע נוסף

מידע נוסף בנושא

לקבלת ייעוץ משפטי
חייגו עכשיו!

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 183 ביקורות
js_loader